Comunicat sobre la jornada “Apostant per l’èxit” del passat 15 de juny

Obertura de la jornada "Apostant per l'èxit: empreses amb valors, valors per a les empreses"

Aquest és el comunicat que es va elaborar després de la celebració de la jornada “Apostant per l’èxit: empreses amb valors, valor per a les empreses“, organitzada per Pimec Girona, la Fundació Pimec i el programa Incorpora de “la Caixa”, amb la col·laboració de la Fundació de la UdG,

Pimes amb èxit en la incorporació de valors socials a la seva gestió han presentat avui la seva experiència

Girona, 15 de juny de 2010 – Amb l’objectiu de donar a conèixer experiències empresarials gironines que han incorporat amb èxit valors socials a la seva gestió, avui, la Fundació PIMEC i Programa Incorpora de “la Caixa” han organitzat a Girona una trobada empresarial que ha comptat amb la participació del president de la Cooperativa la Fageda, Cristóbal Colon; el director de la Fundació Seeliger y Conde, Ramón Giró, i el director de Quantum Solutions, David Sances.

Durant l’acte de presentació, conduït per la vicepresidenta de PIMEC Girona, Maria Rosa Agustí, el president de la Fundació PIMEC Acció Social, Josep-Lluís Francesch, ha destacat la responsabilitat social corporativa de les empreses com una oportunitat de creixement i ha afirmat que “l’empresa del futur és la que es preocupa per la forma com s’obtenen els beneficis, i que fa seu un estil empresarial que té en compte la relació amb el seu entorn, amb els seus clients, amb el seu equip de treball, amb el seu municipi i amb els seus proveïdors. Això en absolut es contradiu amb la seva competitivitat, sinó ben al contrari, reforça el seu posicionament en el mercat”.

Sota el títol “Apostant per l’èxit: empreses amb valors, valor per a les empreses”, Cristóbal Colon ha parlat dels valors i els criteris que ha seguit La Fageda per conciliar un projecte amb objectius empresarials i socials. La Fageda, cooperativa catalana d’iniciativa social sense ànim de lucre dedicada a la producció d’Iogurts i làctics, té com a finalitat la integració sociolaboral de les persones de la comarca de la Garrotxa que pateixen discapacitat psíquica o trastorns mentals severs. L’empresa, model de referència per escoles de negocis, està formada per 210 persones, incloses usuaris i professionals. L’any passat va produir 36 milions d’iogurts i aquest any ha llançat al mercat un nova línia de gelats.

Per la seva banda, Ramon Giró ha presentat l’experiència de la Fundació Seeliger y Conde, creada l’any 2009 per Seeliger y Conde —empresa líder en l’estat espanyol en la recerca de directius i consultori de recursos humans—, amb l’objectiu de fomentar la integració laboral de persones amb diversitat funcional. La Fundació és la formalització del projecte Workpoint, divisió de l’empresa dedicada a cercar feina per a persones amb discapacitat. Des de l’any 2002, Seelinger ha incorporat a més 350 persones al món laboral. En opinió de Giró la inclusió de les persones amb discapacitat al món laboral “ja no és una qüestió de percentatges o de compliment de la legislació vigent, sinó que té més veure amb un canvi en la cultura empresarial on la gestió de la diversitat passa a ser un valor essencial de la gestió corporativa. Aquest canvi de paradigma permet l’empresa convertir-se en motor de canvi social i en agent actiu en la construcció d’una societat integradora i no discriminatòria”.

Així mateix, David Sances, director de Quantum Solutions, empresa gironina dedicada a la implantació de solucions tecnològiques, ha explicat la seva experiència en la inserció laboral de persones discapacitades. Concretament ha parlat del cas d’un treballador incorporat a l’empresa a través de la Fundació Astrid 21, del qual ha destacat els valors i la nova visió que aquest ha aportat a l’empresa.

Ha participat també en la jornada el responsable de Mercat Institucional de “la Caixa” a Girona, Joan Pujol, i el coordinador d’Incorpora Girona, Roger Casero. Incorpora facilita eines a l’empresa per desenvolupar la seva Responsabilitat Social Corporativa, posant a disposició de les empreses la borsa de treballadors de les entitats socials i fent el seguiment posterior a la contractació durant el procés d’inserció. Les entitats que formen part del Programa Incorpora de l’Obra Social de la Caixa són: Fundació Altem, Fundació Astres, Fundació Àstrid 21, Càrites Diocesana, Creu Roja, Fundació Drissa, Suara Coperativa, Cooperativa La Fageda, Fundació MAP, MIFAS, Fundació Oscobe i Fundació Plataforma Educativa.

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , , , , , , , , , .