Plataforma Educativa al Congrés FICE 2010 de Sud-àfrica

Logo del Congrés FICE 2010

Entre els dies 7 i 9 de desembre de 2010 es va celebrar a Sud-àfrica el Congrés 2010 de FICE (Federació Internacional de Comunitats Educatives). Una representació de Plataforma Educativa va participar-hi presentant un treball sobre Menors Immigrants no Acompanyats de la Fundació Resilis.

Guillem Compte, responsable d’Internacionalització de Plataforma Educativa, i Sandra Carreras, educadora social de la Fundació Resilis, van presentar el treball, elaborat per aquesta darrera, sobre el Programa d’Autonomia per a Menors Immigrants no Acompanyats.

Aquesta és la presentació (en anglès) que varen fer al FICE 2010.

Pel que fa al treball elaborat per la Sandra Carreras aquests són els 3 reptes que recull, tot i que si voleu podeu aprofundir-hi més consultant el treball íntegrament, bé en la versió en català bé en la versió en anglès.

Els reptes:

– La creació d’una xarxa social, per sentir-se membre actiu i tenir una identitat en el nou territori. Molts menors MENA’s que compleixen la majoria d’edat, no han tingut temps de situar-se en el nou entorn, conèixer els recursos, la cultura i integrar-se per poder dur un procés d’independència amb facilitats.

– Necessitat de suport psicològic, per encaixar de manera adequada les dificultats en les que un es pugui anar trobant i tenir un equilibri emocional.

Elaboració del dol migratori, molt important sobretot per els adolescents que han realitzat un procés migratori, deixant enrere tot els seus referents i afrontant-se a un futur incert. És molt important elaborar de manera adequada aquest procés de dol, sinó amb el temps, pot portar problemes. Hem vist com el dol migratori té un paper central en l’emocionalitat dels nouvinguts durant un temps important des de la seva arribada a la terra d’acollida. L’evolució d’aquest dol estarà determinada per molts factors ( procés de migració, edat, aspectes personals, capacitat de resilència, ajuts a l’acollida que generin el centres i educadors…) però la seva bona evolució serà capdal per tal de garantir la incorporació a una societat multicultural respectuosa amb la diferencia però exigent en el respecte als drets i llibertats fonamentals.

Document en català:

Document en anglès:

Posted in Activitats, Activitats Plataforma Educativa, Internacionalització, Notícies, Notícies Plataforma Educativa, Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , , , , .