El diari @ElPunt entrevista Darío Olaortua, president de la Fundació Setba

Darío Olaortua a la seu de la Fundació Setba. Foto: Andreu Puig - El Punt

Coincidint amb la presentació de la Fundació Setba a Girona, avui dijous 7 d’abril a les 12 del migdia a laFarinera Teixidor, el diari El Punt entrevista el president de la fundació, Darío Olaortua.

Aquest és un fragment de l’entrevista que li ha fet la periodista Núria Astrorch:

“Volem fer solidaritat a través de l’art i la cultura”

Els set balcons que té el domicili i la seu de la fundació són els que han donat lloc a l’acrònim Setba. Olaortua (Barcelona, 1950) prové del mític cinefòrum Mirador, que va funcionar durant uns anys al carrer Balmes. Després va fundar la galeria Joan de Serrallonga del carrer Mercaders. El pis, situat a la plaça Reial, havia estat el domicili del pintor Ocaña i, anys més tard, de Lluís Llach.

Què és la Fundació Setba?

Feia molts anys que tenia al cap la idea de vincular l’art i la cultura amb un objectiu de caire solidari, en concret el de donar suport a les persones en risc d’exclusió social. Inicialment, vam pensar a crear dues fundacions diferents per a cadascun dels objectius, fins que finalment i amb l’assessorament d’Albert Rosa, representant de la Fundació Plataforma Educativa, vam decidir de crear una sola entitat. Primer vam començar, el 2007, amb Setba Zona d’Art, en la promoció de l’art i de la cultura, i ara fem el segon pas: fer alguna cosa pels altres. Som art i fem solidaritat.

Quins són els objectius principals de la fundació?

Tenim tres objectius principals: la promoció de l’art i la cultura; el suport a les persones en risc d’exclusió social, com ara la gent gran, els discapacitats psíquics i altres col·lectius; i el tercer objectiu, i potser el menys conegut, és la preservació del medi ambient.

(…)

Se n’ha fet difusió, de la fundació?

Fa poc que vam presentar la fundació i aquest primer projecte a Barcelona. Avui ho fem a Girona i també tenim previst fer-ne presentacions a Tarragona i a Lleida. En l’acte d’avui a Girona, que es farà a l’antiga Farinera Teixidor, hi participarà com a ponent Josep López de Lerma, director de Roca Junyent a Girona, que farà una reflexió sobre la necessitat d’una nova llei de mecenatge. L’empresari Àlex Barceló, director de Solventa 6, parlarà de la seva pròpia experiència.

Quin ha de ser el paper de l’empresa privada en aquest seu projecte?

Des de la fundació volem vincular la solidaritat amb l’empresa i la societat civil; buscar la seva complicitat. Ens agradaria que les empreses dediquessin part dels seus guanys a ajudar els altres, però això entenc que passa per una nova llei del mecenatge. Cal motivar l’empresari perquè col·labori solidàriament.

Podeu llegir l’entrevista íntegra a la versió digital del diari El Punt o bé a les edicions en paper del diari a Girona i Barcelona.

I recordeu, avui a les 12h a la Farinera Teixidor (c/ Santa Eugènia 42, Girona) presentació de la Fundació Setba amb una ponència al voltant del mecenatge, la cultura i el món de l’empresa amb la participació del senyor Josep López de Lerma, director de Roca Junyent a Girona, i del senyor Àlex Barceló, director de Solventa6.

Posted in Fundació Setba, Notícies, Notícies Fundació Setba, Notícies Plataforma Educativa, Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , , , , , , , , .