1a jornada de FASI: Perspectives d’ #innovació en l’àmbit dels #serveissocials i la #infància vulnerable

Cartell de les Jornades de FASI

Cartell de les Jornades de FASI. Imatge: FASI

Amb el títol “Perspectives d’innovació en l’àmbit dels serveis socials i la infància vulnerable” la Fundació Acció Social Infància (FASI) ha organitzat les seves primeres jornades, que es celebraran els propers 9 i 10 de febrer de 2012 al CosmoCaixa de Barcelona.

Els objectius de la jornada són:

• Conèixer altres experiències semblants i aprendre’n.
  • Acostar-nos als professionals i a les Entitats del Tercer Sector.
  • Exposar els primers resultats de les cases d’infants.
  • Compartir la nostra experiència i coneixement amb altres agents del sector.

Podeu consultar i descarregar-vos el programa i formalitzar la vostra inscripció clicant aquí.

Un dels principals projectes de FASI és el de Cases d’Infants, que tal i com el descriu al seu web, ” neix fruit del treball conjunt de diferents entitats del Tercer Sector (Fundació Plataforma Educativa, Actua Sccl i Fundació Mercè Fontanilles) per tal de trobar una nova manera d’atendre la infància en risc social i, sobretot, de la implicació i el treball amb les seves famílies. Aquest material es va traduir en un primer document anomenat “Projecte CASA”. Més endavant es va posar a disposició del Departament de Benestar Social i Família amb la finalitat que el considerés i en valorés la posada en marxa. Passat un temps, aquest document es va derivar a la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) per tal que el validés tècnicament i es creà un Equip per fer-ne la revisió i adaptació al nou marc de la Llei dels Drets i Oportunitats de la Infància. Aquest Equip, compost per DGAIA i FASI va sotmetre el document a la lectura de diversos tècnics del Departament per recollir-ne les aportacions. Conjuntament amb la FASI varen elaborar el document que trobeu a continuació.

Cal destacar també la importància que en tot aquest procés ha tingut l’Obra Social de la Fundació “la Caixa”, que ha donat suport al projecte des del principi i ha col·laborat en tot el seu procés de posada en marxa.”

Un dels altres projectes és el Servei de seguiment dels acolliments en família extensa a la Comarca de La Selva; precisament a la comarca de La Selva a finals del mes de març de l’any passat es van inaugurar dues Cases d’Infants.

FASI és la primera fundació privada del sector públic que es constitueix a Catalunya.

Posted in Activitats, Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , , , , , , .