Glòria Fàbrega, coordinadora de la Fundació Astres, entrevistada al @diaridegirona

Glòria Fabrega,. coordinadora d ela Fundació Astres, amb el calendari 2012. Foto: Marc Martí/Diari de Girona

En motiu de la posada a la venda del calendari 2012 de la Fundació AstresL’art fet sensibilitat” a finals de l’any passat el Diari de Girona va entrevistar la coordinadora de la Fundació Astres, Glòria Fàbrega.

El calendari “L’art fet sensibilitat és una iniciativa de la Fundació Astres en col·laboració amb l’artista Clara Sullà.

Aquest és un fragment de l’entrevista:

Jo pensava que els únics calendaris que es fan ja en acabar l’any són de bombers despullats, equips de futbol en pilota picada, etc.

No li falta raó, no. Però hi ha altres maneres de fer calendaris, i de fet vam pensar que un calendari, que és una cosa molt simple però es va mirant tot l’any, era la manera perfecta de donar a conèixer la tasca que fem, i el que fan els nois. I, alhora, d’ajudar a cobrir despeses en un moment econòmic delicat.

No els va passar pel cap sortir despullades, al menys les educadores?

Nooo (riu). Però vaja, algunes de les escultures que hi surten són força… suggerents.

Diuen a Astres: “vivim el present per gaudir del futur”. Però aquests nois i noies en podran gaudir?

En gaudiran, perquè treballen per gaudir-ne. S’ho estan “currant” molt. Tenen un futur incert i amb dificultats, però com vostè i com jo. Tenen somnis, tenen idees de cara al futur. Segur que en gaudiran. N’han de gaudir.

Parlant d’astres: quanta gent està a la lluna pel que fa a conèixer la realitat d’aquests disminuïts?

Hi ha molta gent a la lluna. Per desconeixença viuen a la seva pròpia lluna de València i no volen mirar què hi ha al seu costat, si és alguna discapacitat.

No coneixen o no volen conèixer, aquesta realitat?

No la volen conèixer perquè els fa por, prefereixen no tocar i no mirar.

Els més febles pateixen més la crisi?

Les retallades les estan patint com altres sectors. Ara bé, si parlem d’economia familiar, les persones amb discapacitats estan en crisi des de sempre. Les prestacions que cobren, aquells que les cobren, a penes donen per a res. O sigui que potser ara són els més preparats, perquè ja fa molt que viuen en crisi.

D’on surt la idea de relacionar art i disminuïts psíquics?

El calendari va ser idea dels pares. Ara bé, a Astres sempre hem fet coses relacionades amb l’art. Estem en contacte amb altres fundacions que intenten, també a partir de l’art, desenvolupar competències de la persona.

Podeu llegir íntegrament l’entrevista clicant aquí

Posted in Fundació Astres, Notícies, Notícies Fundació Astres.

Tagged with , , , , , .

Un projecte de: