Comunicat d’ECAS sobre les prioritats de la lluita contra la #pobresa

Davant l’anunci, el passat dimarts 31 de gener de 2012 del conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries de destinar més de 427 milions d’euros a la lluita contra la pobresa, ECAS (Entitats Catalanes d’Acció Social) va fer, ahir dimecres, un comunicat en el què subratllava que “el compromís del Govern de la Generalitat és insuficient per frenar l’empobriment d’alguns sectors de la nostra societat”.

Aquest és un fragment del comunicat d’ECAS:

“Les entitats d’acció social, que constatem dia a dia des de la proximitat de l’atenció directa als col•lectius més vulnerables el deteriorament de les condicions de vida d’un segment de la població cada vegada més ampli, considerem que el compromís del Govern de la Generalitat és insuficient per frenar l’empobriment d’alguns sectors de la nostra societat. Cal una major inversió en polítiques socials i una aposta decidida per un model basat en el reconeixement dels drets de les persones, tal com ho estableix el nostre marc legislatiu.

El programa d’actuacions per al 2012 presentat ahir pel Govern formula com a prioritat la lluita contra la pobresa, la qual cosa celebrem, però no reflecteix un compromís suficient davant l’increment de les necessitats, ni una visió clara de la distribució pressupostària.

Les entitats socials creiem que cal accelerar determinades línies de treball en què estem col•laborant amb el Govern –com la reforma del programa de renda mínima d’inserció o el pla de polítiques actives d’ocupació, que hauria de reconèixer els serveis diferencials que aportem en el terreny de la inserció laboral—, i agilitar els pagaments endarrerits a les entitats del tercer sector social, per garantir la continuïtat dels serveis i l’atenció que prestem als col•lectius en situació o risc d’exclusió.

Podeu llegir el comunicat sencer clicant aquí.

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , .