11 participants del programa Reincorpora presentaran l’Informe de Gestió dels CDA’s de @caritasgirona

CDA Salt

Centre de Distribució d'Aliments de Salt. Foto: aragirona.cat / ACN

Els 11 participants d’un curs de formació de Mosso de Magatzem del programa d’inserció sociolaboral de persones privades de llibertat Reincorpora presentaran els informes de gestió dels Centres de Distribució d’Aliments (CDA’s) de Càritas a Girona, Salt i Figueres. El seu informe és fruit dels aprenentages obtinguts en un curs de formació i de les activitats d’aprenentatge servei que han fet els darrers mesos.

Càritas Diocesana de Girona ha estat participant, des del mes de setembre de l’any passat, com a entitat col•laboradora del programa Reincorpora “la Caixa” realitzant un itinerari d’integració sòciolaboral de formació de Mosso de Magatzem, amb la col·laboració de la FOEG (Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona) per a la inserció laboral de persones privades de llibertat en situació de 3r grau penitenciari o llibertat condicional. En aquest itinerari hi han participat 11 persones derivades per el Departament de Justícia a través del CIRE (Centre d’Iniciatives per a la Reinserció).

L’itinerari d’integració compta, a part de la formació teorico-pràctica, amb la realització d’una activitat d’aprenentatge servei, que en el cas de l’itinerari dissenyat per Càritas Girona de Mosso de Magatzem ha consistit en posar a la pràctica els coneixements adquirits al curs de formació per poder fer una valoració del seu funcionament i elaborar una proposta final de millora en la gestió dels als magatzems dels Centres de Distribució d’Aliments (CDA’s) de Figueres, Girona i Salt.

Els 11 participants en aquest itinerari d’inserció sociolaboral han elaborat, a partir dels coneixements adquirits al curs de formació i de les activitats realitzades en l’activitat d’aprenentatge servei, un Informe de Gestió dels Magatzems dels Centres de Distribució d’Aliments de Girona, Salt i Figueres, informes que presentaran públicament aquests propers dies:

• CDA de Girona: dimarts 13 de març a les 10h. del matí a la seu de Càritas Girona (Pujada de la Mercè, 8 de Girona).
  • CDA de Salt: dijous 15 de març a les 11.30h. del matí a la sala de formació del mateix CDA (c/Esteve Vila, 16 de Salt)
  • CDA de Figueres: dilluns 19 de març a les 1130h. del matí a la seu de Càritas Figueres (c/Sant Vicenç de Paül, 2 de Figueres).

Si voleu assistir-hi cal enviar un correu electrònic a scampos.cdgirona@caritas.es indicant a quina presentació tebniu interès en assistir.

El programa Reincorpora posa a l’abast de persones privades de llibertat en situació de 3r grau i/o llibertat condicional un itinerari de reinserció que es divideix en tres fases:

• Curs de formació en oficis
  • Formació en valors, a través de l’activitat d’aprenentage servei
  • Inserció laboral

Tota aquesta acció de reinserció la duen a terme entitats del programa Incorpora de “la Caixa” en estreta col·laboració i coordinació amb el CIRE. Càritas Diocesana de Girona és una de les 12 entitats gironines que participen al programa Incorpora.

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , , , , , , , , , , , .