STOP Desnonaments! ILP per un habitatge digne

A la històrica dificultat del nostre país per accedir a un habitatge digne s’hi ha sumat, amb l’actual crisi econòmica, el greu problema de la pèrdua de l’habitatge per motius econòmics. Des de 2007 hi ha hagut al voltant de 250.000 execucions hipotecàries a l’estat espanyol, prop de 48.000 a Catalunya. I les previsions semblen indicar que això anirà a més, arribant-se a duplicar l’any 2012.

És amb aquest contect i per aquests motius que les entitats socials, a través de la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, s’han unit per tal d’engegar una Iniciativa Legislativa Popular per tal de modificar aquesta llei i reclamar la dació en pagament, la paralització dels desnonaments i el foment del lloguer social.

Aquests són els punts principals de la ILP:

1.- Què és una ILP?

ILP són les sigles d’Iniciativa Legislativa Popular, una eina que permet a la societat civil proposar lleis o canviar-les, en aquest cas al congrés dels Diputats. La comissió Promotora de la ILP ha d’obtenir l’autorització de la Mesa del Congrés i des d’aquell moment disposa de 9 mesos per recollir un mínim de 500.000 signatures.

2.- Què proposa la nostra ILP?

Modificar la “Ley de Enjuiciamiento Civil” amb la finalitat de:

• Aplicar la dació en pagament amb efectes retroactius: es coneix com a dació en pagament el fet d’entregar l’habitatge a l’entitat bancària, amb qui es té la hipoteca, a canvi de quedar lliure de deute.

• La paralització dels desnonaments: sempre que es tracti de l’habitatge habitual i l’impagament del préstec hipotecari sigui per motius aliens a la pròpia voluntat.

• Fomentar el lloguer social: l’afectat tindrà dret a seguir residint a l’habitatge pagant un lloguer no superior al 30% dels seus ingressos mensuals per un període de 5 anys

3.- Grup promotor de la ILP

La ILP neix a Catalunya i la seva comissió està formada per: CCOO, la CONFAVC, l’Observatori DESC, la Plataforma de Afectados por la Hipoteca, la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i la UGT.

4.-Com funciona la recollida de signatures?

Pot signar la ILP qualsevol ciutadà espanyol, major de 18 anys, inscrit en el Cens Electoral General. Aquelles persones nascudes l’any 1994 només podran signar si fan anys abans del 5 de novembre de 2012.

Es podrà signar online sempre i quan es disposi d’un lector de DNI electrònic.

Qualsevol ciutadà podrà signar en una Oficina de Coordinació Territorial i en els punts de recollida de signatures que s’habilitaran.

Trobareu més informació sobre la ILP a: www.quenotehipotequenlavida.org

Plataforma Educativa dóna suport a aquesta iniciativa legislativa popular i s’està activant un grup que lideri l’activisme en favor d’aquesta iniciativa des de les entitats del grup; si teniu interès en participar-hi us podeu adreçar a accionat@accionat.org

YouTube Preview Image

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , .

Un projecte de: