Les #entitats del #tercersector donem suport a la #MaratoPobresa

Declaració de suport de les entitats del tercer sector social a la Marató per la Pobresa (aquí en pdf)

Les federacions i organitzacions que formem part de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, que representem prop de 4.000 entitats socials catalanes, hem fet pública reiteradament la nostra preocupació per la gravetat de la situació que estem vivint. Un de cada cinc catalans és pobre, amb especial risc dels col%lectius més vulnerables, com la gent gran, les persones amb discapacitat, els infants o els immigrants. I les demandes per garantir allò més bàsic i necessari creixen dia a dia. Perquè la crisi ha incrementat els nivells de pobresa, que ja eren prou alts durant els anys d’expansió econòmica, fins al milió i mig de catalans que la pateixen actualment.

Davant d’aquesta realitat inacceptable les entitats socials de Catalunya acollim amb satisfacció la iniciativa de la Marató per la Pobresa, que duran a terme TV3 i Catalunya Ràdio el proper 27 de maig de 2012. Amb el benentès que això no substituirà en cap cas la responsabilitat dels poders públics en la lluita contra la pobresa i les creixents desigualtats que afecten greument la nostra societat. Sinó que es tracta d’un esforç complementari del conjunt de la societat civil catalana, perquè cap govern ni pot ni ha d’afrontar en solitari aquest objectiu, i perquè avui, més que mai, tots hem de donar el millor de nosaltres mateixos per donar-hi resposta: el nostre govern, les entitats socials, les empreses, les institucions, els agents socials, i tota la ciutadania.

Tots i totes som, en diferents nivells, corresponsables de la situació que estem vivint i d’impulsar solucions, amb coratge i determinació. Perquè tots els ciutadans de Catalunya tenim dret a viure amb dignitat, i perquè cadascun de nosaltres podem aportar-hi el millor de nosaltres mateixos per fer-ho possible. Per això estem convençuts que la propera Marató per la Pobresa serà una oportunitat molt important per avançar i aprofundir en el compromís cívic del conjunt de la societat catalana contra la pobresa i les desigualtats.

La Marató per la Pobresa de TV3 i Catalunya Ràdio és una gran oportunitat per:
· Conscienciar més i millor el conjunt de la ciutadania sobre les desigualtats i les injustícies que pateix la nostra societat
· Transmetre un enfocament positiu de les persones que pateixen una situació de pobresa o d’exclusió, i que lluiten per superar-la
· Mostrar i explicar la tasca diària que fem els milers d’entitats socials del país per atendre les persones afectades i ajudar-les a recuperar una vida amb dignitat
· Fomentar la solidaritat i el compromís ciutadà amb les persones que no disposen de prou ingressos per atendre les seves necessitats bàsiques
· Mobilitzar recursos econòmics i humans per fer possibles els programes de lluita contra la pobresa de les entitats socials, i impulsar nous projectes innovadors en aquest àmbit

Entre tots ens cal avançar cap a un model de societat més just i equitatiu, en el que ningú no es quedi fora de joc. I la Marató per la Pobresa ens ajudarà a donar un pas més en aquesta direcció, en continuïtat amb l’esforç que han realitzat tantes persones i institucions que ens han precedit. Perquè no servirà només per pal·liar necessitats actuals, sinó també per invertir amb visió de futur en la construcció d’una Catalunya més cohesionada i amb més justícia social.

Cridem, doncs, a tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya a participar en la propera Marató per la Pobresa, i a sumar-se a aquest objectiu: la lluita contra la pobresa i l’exclusió. Perquè ningú no es quedi fora de joc. Perquè totes les persones puguem viure amb dignitat i amb plenitud de drets i llibertats.

YouTube Preview Image

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , , .

Un projecte de: