Dones Directives i Professionals de l’Acció Social

xarxa de Dones Directives i Professionals de l’Acció Social

Aquestes darreres dècades s’ha avançat molt, a partir de la incorporació de la dona al món laboral, en termes d’igualtat, però encara resta molt camí per a fer!

Aquests darrers anys s’ha escrit, parlat i debatut molt sobre el paper de la dona en els càrrecs i òrgans directius de les empreses, no només pel que fa a la representació, sinó també pel que fa a la visualització. Aquest és un debat que no ha passat desapercebut en l’àmbit de les entitats socials en general i en la direcció de les entitats en particular.

Fruit d’aquest debat, de la necessitat de visualitzar i potenciar la representativitat de directives i professionals de les entitats socials ECAS va crear, a mitjans del mes de març d’enguany la xarxa de Dones Directives i Professionals de l’Acció Social, que té com a principals objectius:

• Aconseguir que les organitzacions del tercer sector social, especialment ECAS, esdevinguin referents polítics i socials com a entitats que incorporen els principis i valors de l’equitat de gènere i l’eradicació de les discriminacions per raó de sexe
  • Visibilitzar l’aportació de les dones a les organitzacions del tercer sector i sensibilitzar l’entorn del valor de l’equitat de gènere com a motor imprescindible per avançar cap organitzacions més justes, solidàries i eficients. Comporta impulsar un canvi profund en els models de gestió organitzativa

Tot i que l’àmbit social és un sector altament feminitzat la presència de dones als òrgans directius és inferior a la dels homes i és, també, molt desproporcionada vers el nombvre de dones (treballadores i voluntàries) que composen les entitats.

La xarxa de Dones Directives i Professionals de l’Acció Social compta ja amb una setantena de dones que treballen en l’àmbit social, ja sigui en una organització no lucrativa, a l’administració pública o en règim d’autònoma; la seva participació és a títol individual, no en representació de l’entitat social o organisme pel qual treballen.

Si ets dona i treballes en l’àmbit social tu també pots adherir-t’hi!

Una de les dones membres de la xarxa de Dones Directives i Professionals de l’Acció Social és Pilar Bosch Bech, directora financera de Plataforma Educativa.

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , .