L’EVAMI participa a la 1a Jornada Estatal d’Intervenció Social en Salut Materno-infanto-juvenil

El passat 25 de maig de 2012 va tenir lloc a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona la I jornada estatal d’intervenció social en salut materno-infanto-juvenil, organitzada per aquest mateix hospital.

La jornada va comptar amb la participació de diferents professionals de reconegut prestigi que van posar en comú diferents experiències de treball específic en l’àmbit materno-infanto-juvenil a través de diverses taules rodones. A més es va crear un espai de comunicacions lliures, en què els diferents professionals podien exposar les seves experiències i treballs, prèvia selecció per part dels organitzadors.

En aquest context, l’Equip de Valoració del Maltractament Infantil (EVAMI) de Girona va presentar juntament amb l’EVAMI Comarques de Barcelona, la comunicació titulada “Les interrelacions entre la família i els professionals en el context de protecció a la Infància”, on tractava de contextualitzar l’actuació dels Equips (EVAMI) dins de la xarxa d’atenció social i protecció infantil, fent insistència en el mapa relacional de la família, no només entre els seus membres, sinó també amb els serveis i professionals que hi intervenen.

Es volia fer la reflexió de com els diferents sistemes, tant el professional com el familiar, amb les seves normes i creences s’interrelacionen dintre d’un marc d’intervenció, sense que el sistema professional fos simplement un observador extern, sinó que és una agent actius i implicat de manera complexa en el mapa relacional familiar i d’intervenció.

La presentació va tenir una bona acceptació per part dels professionals, generant debat en relació a la intervenció per part dels professionals davant de les famílies.

Des de setembre de 2006 la Fundació Resilis gestiona l’equip de diagnòstic del Centre d’Acollida Llar Infantil Nostra Senyora de la Misericòrdia, que funciona també com a Equip de Valoració del Maltractament Infantil, EVAMI de Girona.

La funció de l’EVAMI és la d’assessorar i valorar, juntament amb la xarxa dels centres hospitalaris, les actuacions davant de casos de maltractaments o de sospites que s’hagin produït en un context d’urgència realitzant una proposta de protecció, si s’escau. Acumulant d’anys d’experiència els professionals de l’EVAMI Girona han vist la necessitat de poder compartir la nostra experiència amb altres professionals i poder seguir construint en les intervencions realitzades dintre del marc de la infància i l’adolescència en risc.

Posted in Activitats, Activitats Fundació Resilis, Fundació Resilis, Notícies, Notícies Fundació Resilis, Plataforma Educativa.

Tagged with , , .