Reclusos de Girona reparen i entreguen bicicletes al CA Mas Garriga de la Fundació Resilis

Interns de les presons de Girona explicant les operacions bàsiques de manteniment i reparació de bicicletes als joves de Mas Garriga. Foto: Plataforma Educativa.

Interns de centres penitenciaris de Girona van presentar a mitjans de juliol el servei solidari realitzat per Plataforma Educativa en el marc del programa Reincorpora de l’Obra Social “la Caixa”.

Concretament, els participants en aquest projecte que facilita itineraris d’inserció sociolaboral a reclusos van entregar als joves del Centre d’Acollida Mas Garriga de la Fundació Resilis les bicicletes que han arreglat durant un curs de mecànica i muntatge industrial d’aquests vehicles.

Aquest servei solidari forma part de l’itinerari de mecànica i muntatge industrial de bicicletes que han dut a terme els interns i que compta amb la col•laboració de l’entitat Plataforma Educativa.

Després de realitzar el curs de formació tècnica, els interns es van traslladar a Mas Garriga, un centre d’ acollida que està ubicat al municipi de Juià i on hi resideixen nois i noies entre 12 i 18 anys, per facilitar a aquests adolescents bicicletes que destinaran a diferents usos.

Al llarg de la formació tècnica, els participants de Reincorpora han rebut coneixements de mecànica de bicicletes, habilitats comunicatives i relacionals, valors com el treball en equip, solidaritat, responsabilitat i empatia envers determinats col•lectius. Aquest aprenentatge ha estat fonamental per poder realitzar correctament el servei solidari.

Les bicicletes han estat reparades pels participants de l’itinerari al llarg de la formació tècnica. Durant la trobada els interns també van fer una petita formació als joves de Mas Garriga sobre el manteniment de les bicicletes en general.

En aquesta formació, els participants van explicar les operacions bàsiques de manteniment i reparació de bicicletes, com ara netejar i engrassar, posar la cadena si es treu de lloc, canviar una roda punxada, plegatge de la bicicleta o tensar els frens.

El programa Reincorpora treballa per a la integració social i laboral dels interns a partir de la definició d’un itinerari personalitzat d’inserció sociolaboral.

Una de les pedres angulars de Reincorpora és la participació dels interns en serveis solidaris adreçats a donar resposta a necessitats de l’entorn més immediat. D’aquesta manera, el programa fomenta competències, habilitats i valors, alhora que promou la participació social i el compromís cívic.

Podeu accedir a la nota de premsa completa clicant aquí.

Posted in Activitats, Activitats Fundació Resilis, Activitats Plataforma Educativa, Fundació Resilis, Notícies, Notícies Fundació Resilis, Notícies Plataforma Educativa, Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , , , .