Fundació Plataforma Educativa celebra els 18 anys actualitzant els fins fundacionals!

El 28 de desembre de 1994 es va constituïr formalment l’Associació Plataforma Educativa 3 Esses, entitat que l’any 2002 es va transformar en l’actual Fundació Plataforma Educativa, entitat “mare” del grup Plataforma Educativa.

18 anys després de la seva creació, i ja amb 10 anys de funcionament com a fundació, el patronat de l’entitat ha actualitzat recentment els seus Estatuts posant al dia els fins fundacionals.

Aquests són els nous fins fundacionals de Fundació Plataforma Educativa:

La finalitat fundacional global és la de millorar les condicions de vida de les persones i el seu benestar

1. Vetllar pel compliment dels drets humans
  2. Vetllar pel manteniment, revalorització, increment i utilització del propi patrimoni
  3. Incidir en la societat a partir del propi discurs per possibilitar un procés de transformació social on la persona és la protagonista
  4. Donar a conèixer la realitat de les persones amb les que treballem, els recursos i serveis que desenvolupem i les activitats que realitzem en xerrades informatives
  5. Generar i compartir coneixement, a partir de resultats fruit de la investigació, la recerca i l’experiència que tenim com a organització, així com editar i divulgar projectes, metodologies, estudis tractats, relatius al nostre àmbit d’actuació
  6. Fomentar i desenvolupar la participació i inclusió de les persones més vulnerables i/o en situació de risc, així com desenvolupar projectes
  7. Promoure la participació i col·laboració entre entitats d’iniciativa social amb o sense lucre, públiques o privades amb finalitats de caràcter anàleg
  8. Promoure la cultura de la innovació i de les bones pràctiques
  9. Desenvolupar i impulsar la prevenció i acció social, a l’educació formal i no formal, formació professional i ocupacional, a l’activitat prelaboral i laboral, a l’atenció residencial, assistència terapèutica i sanitària, a l’accés a la cultura, esport, lleure i a la participació en la societat de manera responsable i sostenible en el sentit ampli del concepte
  10. Vetllar pel reconeixement professional dels treballadors de l’àmbit social
  11. Protegir la institució de la família, amb totes les modalitats i variants possibles, amb activitats o programes d’intervenció o de suport
  12. Promoure en projectes culturals que fomentin el desenvolupament cultural de la societat, des d’una perspectiva de respecte a la pròpia cultura, a la interculturalitat, al multilingüisme, a l’equitat i a la cultura de pau, de les nacions i les persones
  13. Promoure els principis i objectius de la cooperació internacional per al desenvolupament
  14. I tots els altres fins que a criteri del patronat serveixin per al millor compliment dels fins fundacionals.

Per molts anys!

Posted in Activitats, Activitats Plataforma Educativa, Notícies, Notícies Plataforma Educativa, Plataforma Educativa.

Tagged with .