Certificats de “bon periodista” pels redactors d’El Cigne Rostit

Lliurament dels certificats de "Bons Periodistes" als nois i noies de Can Font. Foto: Col·legi de Periodistes

La Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes va lliurar, la setmana passada, uns certificats de “bon periodista” als nois i noies del taller de ràdioEl Cigne Rostit” de la Residència Can Font de la Fundació Astres.

Aquest és el comunicat que va publicar el propi Col·legi de Periodistes:

Certificats de “Bons periodistes” per als nois i noies d'”El Cigne Rostit”

La Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya ha acollit l’acte de lliurament de certificats de “bon periodista” als nois i noies del taller de ràdio El Cigne Rostit. Aquest taller és una producció dels usuaris de la Residència Can Font – Fundació Astres, un servei residencial de suport a persones amb diversitat funcional. A través de la recerca activa d’informació i de l’ús de les noves tecnologies, els nois i noies que realitzen El Cigne Rostit milloren la seva autonomia i integració en la societat, a més d’incrementar les habilitats comunicatives i socials i reduir les seves conductes problemàtiques.

El president del Col·legi de Periodistes a Girona, Narcís Genís, ha felicitat aquests periodistes amateurs per la tasca que fan i els ha encoratjat a seguir endavant. A més,els ha recordat que el Col·legi “també és casa vostra”. Els nois i noies s’han interessat pels serveis que ofereix el CPC als seus periodistes i han preguntat també per la política del Col·legi sobre les etiquetes que diferencien les persones. “Tots som iguals, però cadascú té unes capacitats diferents que pot desenvolupar de manera individual”, ha contestat en aquest cas la Secretària de la Junta de Girona, Susanna Quintana, que també els ha recordat que el Codi Deontològic del Col·legi rebutja qualsevol discriminació per raons de sexe, raça, creences, extracció social i cultural, o malaltia.

Abans de recollir els diplomes, els responsables d’El Cigne Rostit han explicat als membres de la Junta del Col·legi de Periodistes d’on vé el nom del taller i què hi fan; i han passat alguns fragments del seu treball. A més, han regalat a la Demarcació de Girona del CPC una samarreta dedicada.

Han rebut els certificats Antonia Hidalgo “Violeta”, Antonio Pardo “Drac”, Marta Garcia “Esperança”, Imma Berenguer “Figuerenca”, Núria Fernández “Gambeta”, Carlos Piris “Gat negre”, José Ortega “L’amu”, José Carlos Vera “Simbad”, Xavi Vila “Pollito”, i Edu Sívori “Escobilla” (com a facilitador grupal). A l’acte també hi han assistit Albert Rosa, gerent de la Fundació Astres, i Laura Fanals, vocal de la Junta de Girona del Col·legi de Periodistes.

D’aquesta notícia també se n’ha fet ressò el Diari de Girona i El Punt Avui.

Enhorabona!

Posted in Activitats, Activitats Fundació Astres, Fundació Astres, Notícies, Notícies Fundació Astres.

Tagged with , , , , , , .