Dones i treball, portes endins i portes enfora. #8m #diadones #diadeladona

Avui, Dia Internacional de les Dones, volem fer una breu mirada portes endins i portes enfora per a reflexionar sobre la situació de la dona en relació al treball.

Portes endins ens fixem avui en l’equip d’alta direcció de l’entitat, format per la direcció general, un home, la direcció financera, una dona, la direcció de recerca, un home, la direcció de RRH, una dona, i tres gerències, dos homes i una dona. Dels 7 membres de l’alta direcció de Plataforma Educativa 4 són homes i 3 són dones.

La igualtat i la paritat són presents a la nostra entitat i es fan evidents amb els plans d’igualtat que tenim aprovats. És cert que el nostre àmbit, el tercer sector social, el del tercer sector, és un àmbit tradicionalment força feminitzat, però aquest fet no vol dir que no hi hagi feina a fer per a eliminar les desigualtats i per a potenciar la igualtat d’oportunitats per a tothom.

No en va 2 de les 3 dones de l’alta direcció de Plataforma Educativa formen part de la xarxa de Dones Directives i Professionals de l’Acció Social (DDiPAS), que ha assolit ja la xifra de 100 dones adherides!

Podem, i cal, fer una valoració positiva d’aquestes dades, però cal també fixar la mirada portes enfora, prendre perspectiva, i copsar la realitat que en el dia a dia massa vegades ens costa veure. I la mirada portes enfora ens l’aporta l’entitat Dones en Xarxa, que recentment s’ha fet ressò de dues dades que evidencien el què abans afirmàvem: hi ha encara molta feina per fer!

La primera dada afecta a la igualtat d’opoirtunitats: Per cada 26 dones només un home treballa a jornada parcial per conciliar. La segona a la diferència salarial que avui encara existeix a Europa per raó de gènere: Les dones hem de treballar un trimestre de més per cobrar el mateix sou.

Portes endins i portes enfora les dades ens revelen que sí, que la igualtat és possible, però també que homes i dones tenim encara molt camí per fer, molt camí per recórrer junts, també en el del binomi dones i treball.

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , , , .