Taller sobre els riscos del consum de tòxics del CRAE Salt de la Fundació Resilis amb els Mossos d’Esquadra

Joves del CRAE Salt de la Fundació Resilis al taller sobre consum de tòxics amb els Mossos d'esquadra. Imatge: Fundació Resilis

El passat dimecres 27 de febrer de 2013 un grup de 12 joves d’entre 12 i 17 anys del CRAE Salt de la Fundació Resilis, acompanyats per dos membres del personal educatiu de tarda, van participar al taller sobre el consum de tòxics proposat a través del programa de prevenció de tòxics que es duu a terme al CRAE en col·laboració amb el Centre d’Estudis sobre Promoció de la SalutCEPS— dins el “Plan Nacional de Drogas”. Aquest taller es va fer a les noves dependències dels Mossos d’Esquadra a Salt.

El taller es va centrar principalment en informar als joves sobre les lleis referents al consum de tòxics, però la xerrada es va extrapolar a altres temes relacionats amb drets i deures que afecten als joves. Abans d’assistir al taller des del CRAE Salt es van preparar preguntes proposades pels joves en relació a la temàtica, fent-los partícips de l’activitat per tal de partir dels seus propis interessos. Aquestes preguntes es van fer arribar als Mossos d’Esquadra per tal que les tinguessin en compte el dia del taller i així donar resposta als dubtes i qüestions plantejades pels joves.

El taller es va estructurar a partir d’una presentació en què primer es va explicar què són els Mossos d’Esquadra així com les diverses categories i funcions que desenvolupen. Després van sorgir temes interessants pels joves, com una de les qüestions plantejades: els agents poden demanar la documentació als joves al carrer sempre que ho considerin necessari?

Els joves tenien llibertat per a fer preguntes quan sorgien dubtes o respondre a les qüestions i reflexions que els Mossos d’Esquadra els anaven formulant a mesura que es feien les explicacion. Val a dir que el grup va tenir un bon comportament durant les dues hores que va durar la xerrada, formulant les preguntes de forma ordenada, escoltant en silenci i respectant els torns de paraula.

Un cop finalitzat el taller els joves van respondre un senzill qüestionari anònim, de forma individual, i per acabar els van preguntar obertament si estarien disposats a participar en futurs tallers per abordar altres temàtiques d’interès, com és el cas de l’ús d’Internet. Els joves van respondre afirmativament, per la qual cosa properament es coordinarà un segon taller en les mateixes condicions que el present.

Des del CRAE Salt i la Fundació Resilis es valora molt positivament aquesta experiència, doncs ha permès resoldre dubtes i mites que tenien els joves respecte la temàtica —sobretot en l’edat adolescent en la que es troben—, i aproximar-los també a la figura dels agents dels cossos de seguretat per tal que els acceptin com a autoritat i al mateix temps que els permet veure’ls des de la òptica positiva, és a dir, que exerceixen també la funció d’ajuda a la ciutadania.

Posted in Activitats, Activitats Fundació Resilis, Fundació Resilis, Notícies, Notícies Fundació Resilis.

Tagged with , , , .

Some HTML is OK

or, reply to this post via trackback.