Incuba Fez: Incubadora d’Empreses Innovadores i Creatives

Reunió de treball de l'equip d'Incuba Fez.

Incuba Fez és un projecte destinat a oferir un espai de creixement protegit i controlat per tal que persones emprenedores, especialment joves i dones, puguin construir la seva pròpia empresa de la mà d’una empresa catalana, fer-la perdurable en el temps i promoure el desenvolupament sostenible del territori d’incidència.

La incubadora que presentem, i la xarxa que es crea per fer-la possible, és innovadora i es presenta com una alternativa nova a la manera de fer cooperació internacional. La proposta parteix de la base de l’intercanvi i la cooperació real entre països, donant especial rellevància al binomi, col·laboració Sud-Nord/ Nord-Sud.

Les bones pràctiques i experiències d’èxit dels empresaris catalans poden servir als nous empresaris marroquins, així com les maneres de fer creatives i les noves planificacions de futur en l’escenari econòmic i social mundial actual, seran útils i productius per a les empreses catalanes, que solidàriament volen apostar per aquest projecte. El projecte Incuba Fez inclou la formació de 400 hores en Emprenedoria i Pla d’Empresa, tutories empresarials online i intercanvi formatiu i vivencial entre ambdós països.

El passat dimecres dia 5 de juny de 2013 es va donar el tret de sortida a la difusió i comunicació del projecte, per tal d’escollir les persones emprenedores (joves i dones d’escassos recursos econòmics de Fez) que assistiran a la formació de 400 hores. A la trobada hi van estar presents, l’alcalde de Fez, el representant públic de la demarcació (walli), els formadors de la Universitat de Fez i la nostra contrapart, la Asociación Moultaka. La representant de Plataforma Educativa en el projecte, Ikbal Boukardi, advocada social, està coordinant la iniciativa a la ciutat.

Les inscripcions de candidatures es van iniciar el passat 5 de juny i finalitzen el 19 de juny de 2013. Una vegada tancades les inscripcions es realitzarà una preselecció de 40 candidaturess que passaran, el dia 25 de juny, una entrevista personal que acabarà de perfilar el grup final.

Posted in Activitats, Activitats Plataforma Educativa, Notícies, Notícies Plataforma Educativa, Plataforma Educativa.

Tagged with , , .