La Criança Terapèutica, una aposta formativa del grup Plataforma Educativa

La criança terapèutica fa una proposta d’intervenció que partint del reconeixement del dany que suposen les experiències de maltractament en els infants i els joves, proporciona eines i coneixements que capaciten els i les professionals en l’acompanyament educatiu-terapèutic a infants i joves afectats per experiències traumàtiques.
En el nostre pla de formació hem inclòs aquesta oferta formativa perquè considerem que contribueix de forma significativa la millora competencial dels nostres equips professionals, i es troba alineada amb els models teòrics que referencien els nostres projectes.

A través del Centro Alén, hem impartit el Curs d’Introducció a la Criança Terapèutica als territoris de Girona, Tarragona i Terres de l’Ebre. En alguns territoris, com Terres de l’Ebre, enguany s’ha ofert el mòdul II. Aprofitant la realització de la formació als centres de la Fundació Resilis (CREI El Guaret i CRAE Ball de Cavallets) de les formadores Maria Vergara i Helena Borrajo a Tarragona i des del seu compromís amb aquest model d’intervenció vam organitzar conjuntament amb el Serveis Territorials d’Atenció a l’Infància i l’Adolescència de Tarragona una conferència oberta al col·lectiu professional de l’àmbit de la infància en risc.
Amb el títol deLa funció terapèutica de l’educador en l’àmbit de la infància en risc, el passat dilluns 27 de juliol es va celebrar la conferència al Departament de Governació de Tarragona. La benvinguda de l’acte va anar a càrrec de la Cap de Servei, la Sra. Isabel Carrasco i va comptar amb l’assistència de professionals dels diferents àmbits, Centres d’Acollida, CRAES, Serveis Socials, EAIA, Serveis tècnics del Departament d’Afers Socials, Treball i Famílies, etc.

La conferència, que va tenir molt bona acollida, va presentar les bases teòriques i científiques del model i els principis metodològics en els que es sustenta.

FPE_terapeutica

Posted in Activitats, Activitats Fundació Gentis, Activitats Fundació Resilis, Comunicats premsa Plataforma Educativa, Fundació Gentis, Fundació Resilis, Notícies, Plataforma Educativa, resolució de conflictes.