S’inaugura l’Ateneu Cooperatiu Girona per afavorir la creació d’empreses d’economia social

Demà, 10 de febrer a les 9:30h tindrà lloc la presentació de l’Ateneu Cooperatiu de Terres Gironines al Centre de Visitants de Sarrià de Ter en un acte que comptarà amb la presència de la Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa i el Director General d’Economia Social, Tercer Sector, Cooperatives i l’Autoempresa, Josep Vidal.

L’Ateneu Cooperatiu Girona, dins el marc de Xarxa d’Ateneus Cooperatius de Catalunya, impulsat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, que té com a objectiu prioritari esdevenir un servei i un espai de referència pel que fa a l’economia cooperativa i les societats laborals dins del programa Aracoop.

El nou ens se centrarà en afavorir la creació d’empreses d’economia social i cooperativa, a més d’enfortir la viabilitat i sostenibilitat dels projectes i experiències existents per millorar l’ocupació i el desenvolupament a les comarques gironines. Així mateix, treballarà per transformar associacions i empreses en cooperatives i societats laborals, i promocionarà la fórmula cooperativa i de les SAL per a la continuïtat d’empreses i entitats properes al tancament.

El projecte de l’agrupació ACGI, ha estat presentat per un total de vint-i- quatre organitzacions entitats del tercer sector, institucions, administracions i cooperatives del territori, entre agrupades com la Fundació Gentis.ateneu004

Posted in Notícies, Notícies Fundació Gentis.

Tagged with , , .