Comença el 10è Nahual: ja tenim les facilitadores aquí!

Ahir dia 13 de setembre, les facilitadores de la Creativitat i la Innovació becades de la 10a edició del Projecte Nahual, Tomasa Guarchaj de Guatemala i la Yesenia Cerda de Nicaragua, van arribar a Girona. Ambdues professionals es destaquen per promoure accions i projectes pro Drets Humans de la infància, adolescència i joventut a través de l’educació, promoure l’apoderament econòmic i polític de les dones i propiciar la participació d’aquestes com a actrius estratègiques del canvi social i el desenvolupament sostenible en les seves comunitats i països.

El projecte Nahual és una iniciativa de Fundació Utopia-BsF i Plataforma Educativa, que des de fa 10 anys, fomenta i incentiva l’intercanvi professional i personal entre professionals d’Amèrica llatina amb els professionals socials i comunitaris de Catalunya, que compta amb la col.laboració de: Ajuntament de Girona (https://www.girona.cat/ ), Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) ( http://cooperaciocatalana.gencat.cat/ca/inici ), Coordinadora d’ONG’s Solidàries de les comarques gironines i l’Alt Maresme (http://www.solidaries.org/ ).
Durant l’estada de 3 mesos, les facilitadores Nahual realitzaran diferents activitats i tallers per tal de promoure el desenvolupament de capacitats del talent humà, a diversos centres cívics, així com en altres equipaments de titularitat pública de Girona i Salt.

“La metodologia que promovem fa especial incidència en el treball en equip i en l’aprendre fent. És important, com a part d’aquest intercanvi, la participació plena i sense reserves ja que l’aprenentatge s’aconsegueix a través de les experiències i les vivències personals, a través de l’observació i del joc, de les tècniques participatives, l’experimentació i la participació personal i directe de les persones participants, les quals, a més, desenvolupen la seva creativitat”.

Posted in Activitats, Cooperació, Nahual, participació, Plataforma Educativa, Utopia-BsF.