17 d’Octubre: Un clam per la Pobresa Zero

El passat dimarts dia 17 d’octubre, es va celebrar el Dia Mundial per l’Eradicació de la Pobresa. La coordinadora d´ONG´S Solidàries de les comarques gironines i l´Alt Maresme, el Centre d´Acollida i Serveis Socials La Sopa i La Troupe de la Concòrdia organitzaren i coordinaren un esdeveniment amb el nom de Pobresa Zero.

Durant l´acte celebrat a les instal.lacions de la Sopa, cada entitat participant va llegir un escrit denunciant la pobresa i l´exclusió social a nivell mundial, on es convidava a la reflexió col.lectiva. Les lectures van ser amenitzades per la música del violoncel·lista Edgar Casellas.

Fundació Utopia-BsF, va participar en l´activitat en el marc del Projecte Nahual 2017, on les becades d´enguany llegiren un text reivindicatiu sobre els diferents tipus de pobresa. A més, per tal de donar més dinamisme a l´acte, les nahuals, basant-se en la creativitat i la innovació, elaboraren una “ceba”, que simbolitzaba les diferents formes en les quals la pobresa es manifesta. En aquesta activitat, hi participaren totes les entitats, tot respresentant, cadascuna, un tipus de pobresa diferent. Després, aquestes “capes” foren penjades en un fons negre en forma de Zero, fent honor al nom de la Campanya.

Posted in Nahual, participació, Plataforma Educativa, Utopia-BsF.