Fi de l’estada a Nahualà: un balanç

El passat dia 6 de desembre, les practicants de la Facultat d’Educació Social, Clàudia i Irene, finalitzaren la seva estada de pràctiques al municipi de Nahualá, Guatemala. Concretament, han participat activament al projecte EFCI DONES EMPRENEDORES NAHUALÁ. Un projecte que cerca l’apoderament personal, social, professional i comunitària de dones indígenes d’escassos recursos econòmics, i en situació de vulnerabilitat social.

Les alumnes destaquen el potencial transformador de la metodologia EFCI (Escola de Facilitadors de la Creativitat i la Innovació), ja que han viscut en primera persona el progrés de les dones en matèria d’apoderament. Així mateix, agraeixin als professionals implicats en l’EFCI la dedicació que han invertit en la seva formació com a futures professionals de l’àmbit social. Així mateix, agraeixin a l’ONG Swan Tinamit i a Fundació Utopia-BsF, l’oportunitat de formar part d’un projecte de cooperació internacional i de conèixer realitats socials diferents. A més, destaquen la integració en la comunitat i la bona acollida de les persones locals.

En l’acomiadament de les practicants les obsequiaren amb teixits típics del territori, agraint-les el suport, l’esforç i la dedicació que han destinat a aquesta tasca.
Des de Fundació Utopia-BsF, esperem que hagi sigut una experiència personal i laboral d’allò més enriquidor.

Posted in Activitats Fundació Utopia.

Tagged with .