Dues iniciatives per millorar els recursos de les entitats pel que fa a joves extutelats

El passat dilluns 4 de desembre, Plataforma Educativa i FEPA vam presentar dues iniciatives adreçades a millorar els recursos de les entitats per atendre a joves extutelats.

En primer lloc l’Ana Villa de FEPA va presentar la seva web http://www.guiaemancipacio.org/ , adreçada tant a educadors com a joves, i que fa un recull de tots els temes d’interés per a la vida autònoma dels joves que deixen d’estar tutelats. La web havia estat recentment actualitzada amb els serveis propis de Balears, fent-la encara més propera.

Després va ser l’Olaf Anguera, de Plataforma Educativa, qui va explicar el projecte ABEONA. Va referir el treball que es va realitzar a nivell europeu per detectar les dificultats transversals que es troben als diferents països del continent per la inserció laboral dels joves en situació de risc. També es van aportar dues eïnes d’ntervenció pels educadors, fruit de la trobada internacional que es va produïr a Brusseles. Aquestes eïnes es poden aplicar de manera fàcil i còmode amb els joves que atenem, per tal de facilitar la seva introspecció i aprenentatge de les pròpies característiques.

A les presentacions van acudir varies de les entitats federades a FEPA de l’ illa, que van mostrar interés en les iniciatives presentades.

Posted in Plataforma Educativa.

Tagged with , , .