Cloenda del projecte “Infància en risc: Prevenció de la malnutrició Infantil”

El projecte Infància en risc: prevenció de la malnutrició infantil a Guatemala ha finalitzat la seva segona edició amb uns resultats molt encoratjadors.

En total s’han atès 389 famílies residents al departament de Totonicapán, superant amb escreix l’objectiu d’atendre a 250 famílies.

D’aquestes 389, 177 han estat ateses a diverses comunitats i municipis del departament (concretament a San Andrés Xecul, San Cristobal, San Bartolo, Momostenango, San Francisco el Alto, Santa Lucia la Reforma, Santa María Chiquimula i El municipi de Totonicapán, capçalera departamental). Cal esmentar que a les comunitats treballem amb “mares guies” i amb autoritats comunitàries, cosa que ha afavorit molt positivament el desenvolupament del projecte.
Així mateix, a l’Hospital Nacional José Felipe Flores de Totonicapán, entitat col·laboradora del projecte, s’han ates 212 famílies, on la gran majoria eren mares d’entre 17 i 25 anys amb una mitjana que oscil·lava entre els 2 i 4 fills/es.

Des de Fundació Plataforma Educativa volem agrair la col·laboració de l’Hospital de Totonicapán i el suport econòmic ofert per l’Ajuntament de Girona.

Posted in Cooperació, desenvolupament, Fundació Utopia, Utopia-BsF.