Pasar a contenido

Jornada avaluativa i cloenda d’EFCI Nahualá

El divendres 9 de febrer de l’any 2018, es va celebrar una jornada avaluativa del procés de formació rebut per 26 dones de diferents cantons del municipi de Nahualà, i la cloenda d’aquesta edició d’EFCI Nahualà que es du a terme amb la col·elaboración de Fundació Utopia-Bsf.

Durant l’activitat les dones van dir sentir-se felices d’haver participat en les formacions perquè els va permetre reconèixer i vèncer la por a parlar en públic, a compartir els seus ideals i trobar en el grup de participants, més dones amb el desig de superar les barreres de la discriminació, la manca d’oportunitats, la violència i la pobresa de les que són víctimes. Van manifestar sentir-se orgulloses perquè tot i les càrregues familiars i l’oposició d’alguns esposos, (al principi dels tallers), van aconseguir culminar la formació amb èxit.

Va ser un moment extraordinari en veure l’alegria amb què els esposos i pares van acompanyar a les seves filles i les van felicitar per l’assoliment aconseguit. Reconeixent així, el valor que tenen les dones en la família i en la transformació de la societat.

L’ esdeveniment va ser amenitzat per un grup d’artistes de la marimba.

Edició finançada per l’Ajuntament de Girona.

Publicado en Cooperación, EFCI Dones, Internacionalización, Plataforma Educativa, Utopía-BsF.

VII Cicle Cinefòrum d’Educació

Ayer, 6 de febrero de 2018, es va celebrar la segona sessió del VII Cicle de Cinefòrum d’Educació, dedicada a la Cooperació i la Solidaritat amb la participació activa de representants de Fundación Plataforma Educativa en Fundación Utopía-BsF.

La sessió es va iniciar amb la projecció del documental “Girona, ciutat Solidària i cooperant” (Ajuntament de Girona, 2016), que mostra el treball realitzat per entitats gironines amb el suport de l’Ajuntament de Girona (Consejo Municipal de Solidaridad y Cooperación) en l’àmbit de la cooperació al desenvolupament amb l’objectiu de reduir les desigualtats entre els països desenvolupats i els països en vies de desenvolupament.

Després de la projecció, les entitats i persones assistents van mantenir un debat centrat en la importància de la cooperació i de l’educació basada en valors.

Publicado en Cooperación, participación, Plataforma Educativa, Utopía-BsF.

Infancia en riesgo: Prevenció de la malnutrició infantil

El proyecto “Infancia en Riesgo: Prevenció de la malnutrició infantil” que desenvolupa a Guatemala Fundación Plataforma Educativa i que ha ates al Departament de Totonicapán 265 famílies de mares ateses a l’hospital i als municipis del departament.

Des d’octubre fins aquest mes de gener s’han impartit tallers de formació nutricional a mares dels municipis de San Cristobal, San Andres Xecul, San Bartolo Aguas Calientes, Momostenango, San Francisco el Alto i la capçalera departamental. El 60% de les mares ateses tenen edats entre els 17 i els 20 años.
Com a part del projecte de “Infancia en riesgo: Prevenció de la malnutrició infantil” hem fet èmfasi durant els tallers impartits a les mares tant en hospital com en les comunitats de la importància que tenen els hàbits d’higiene personal, com a principals causants de malalties gastrointestinals en el departament, repercutint en la nutrició dels nens. Además, per complementar les nostres accions s’han lliurat NOS 300 kgs. d’aliments nutricionals bàsics i substituts alimentaris a les famílies ateses.

YouTube Preview Image

Publicado en Actividades Plataforma Educativa, Cooperación, Internacionalización, Plataforma Educativa.

VI Premis d’Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras per a projectes i idees d’emprenedoria i innovació social

Obrim convocatòria, sin ningún més, parte Premios de Acción Social Mercè Bañeras y María Figueras, el nostre reconeixement als projectes i idees d’emprenedoria i innovació Social, així com a la corresponsabilitat ciutadana reflexada en trajectòries professionals.

Us animem fer-ne difusió entre tots aquells projectes que creieu mereixedors d’aquest reconeixement. El Aletas 4 d'abril podran presentar les seves candidatures, tot omplint el formulari que trobareu a http://premisacciosocial.plataformaeducativa.org/

Publicado en Plataforma Educativa.

Marcados con la etiqueta , , .

10 anys del projecte Nahual: Parlem amb les protagonistes de l’edició 2017

Enllaç al video

En ocasió dels deu anys del Projecte Nahual, parlem amb la Yesenia i la Tomasa, les dues persones becades pel projecte de la present edició (2017).

Les participants ens expliquen la seva experiència durant els mesos d’estada al nostre país, tant a nivell laboral (recordem que Nahual es basa en l’intercanvi professional i en l’aplicació de la metodologia EFCI ) com en el personal.

Finalmente, ambdues donen consells als nahuals del futur arrel de la seva experiència que veureu relatada vivament en el vídeo que podeu veure aquí.

Publicado en Plataforma Educativa.

Forma parte de: