Pasar a contenido

Comença Incuba Dones Barcelona, un espai de formació de dones emprenedores

cartell_impressiov0
Aquest febrer es posa en marxa Incuba Dones Barcelona, un projecte que vol esdevenir un espai de formació per a dones emprenedores i esdevingui una incubadora de noves idees emprenedores ja sigui a nivell individual o comunitari. Incuba Dones Barcelona compta amb l’ajuda de Fundación Utopía-BsF con la i·laboració de Fundación Plataforma Educativa, la Fundación Gentis i l’Obra Social ‘La Caixa.

El projecte vol donar a les dones que hi participen els coneixements necessaris per emprendre la seva idea de negoci a través d’una formación de 200 hores distribuïdes en diversos mòduls formatius que facilitaran els coneixements necessaris per crear un pla d’empresa, formes de finançament, habilitats personals i tot un seguit d’eines necessàries per definir i posar en marxa el projecte de les dones participants.

La formació es realitzarà a la seu de Gentis de Vila Olímpica de Barcelona dilluns i dimecres als matins i a partir d’aquest mes, començaran les entrevistes a les candidates a formar part d’aquest curs que durarà un total d’11 mesos, contant els processos de selecció i de formació.
Els requisits per formar part d’aquest projecte son: ser dona major d’edat resident a Barcelona, tenir un nivell alt de català o castellà, tenir una idea emprenedora i comprometre’s a assistir, com a mínim el 80% del curso.
Les persones que vulguin participar en aquesta formació gratuïta, poden fer-ho mitjançant el formulari en línia que trobaran a la pàgina web del projecte.

Si tens una idea, emprèn-la!

Publicado en Fundación Utopía, Actividades Fundación Utopía, Noticias Fundación Utopía, Incuba.

Marcados con la etiqueta , , , , .

Gran èxit del projecte “Infancia en Riesgo, Prevención de la malnutrición Infantil en Guatemala”

guatemala

Ana Felisa Cahlàn és la responsable d’aquest projecte que té com a objectiu aturar la malnutrició infantil a Guatemala. L’acció compta amb el suport de la Fundación Plataforma Educativa i incideix en la regió de Totonicapán, concretament al Hospital Totonicapán, i 8 municipis més, com són Momostenango, San Bartolo, San AndresXecul i San Cristobal.

Aquest projecte pretén formar a pares i mares sobre la nutrició infantil i així promoure un interès superior cap a les nens i nenes en situació de malnutrició. Ho aconsegueixen educant als progenitors donar-los-hi eines per evitar la desnutrició del seus fills, aquesta acció formativa es dur a terme a partir de tallers que es realitzen en el transcurs de 6 meses (del setembre al març). En aquests tallers, además, es forma als pares sobre la nutrició saludable, hàbits de higiene i es presenten noves receptes per combatre la desnutrició crònica d’alguns infants.

Fins ara, el projecte de Infància en Risc, ha aconseguit reforçar el departament de nutrició del hospital i ha atès a 107 famílies dins el mateix entre, a més de 107 més a les localitats on porten a terme l’acció. També s’han entregat subministres necessaris pel bon funcionament de Nutrició del Hospital, com és una balança digital, i han començat a recollir estadístiques per tal de tenir un fonts documentat de la problemàtica.

Publicado en Plataforma Educativa, Fundación Utopía, Noticias.

Marcados con la etiqueta , , , .

3 estudiants de la UdG comparteixen vivències i experiències de cooperació internacional

P1000803

Ahir a la tarda, 3 noies d’Educación Social a la Universitat de Girona, van venir a les oficines de Plataforma Educativa i ens van explicar l’experiència que, segons elles, va suposar un canvi en la seva vida professional i personal. Les joves van decidir a emprendre un viatge que les va dur a Guatemala o a l’Uruguai per poder dur a terme les pràctiques en cooperació internacional pel desenvolupament.
Dues de les noies van estar al poble de Nahualà, Guatemala, on van participar amb el grup EFCI local, una acció que es realitza amb el suport de Plataforma Educativa, conjuntament amb l’Associació Swan Tinamit. Les joves van participar amb les dones de la població local per tal de treballar empoderament de les participants. En cambio, l’altra noia va decidir col·laborar juntament amb l’Associació La Barca, de l’Uruguai, i ajudar a infants i joves tutelats d’aquest país.
Aquesta trobada va servir perquè els assistents poguessin conèixer de primera mà com es viu l’experiència de fer pràctiques de cooperació a un país tan llunyà, amb una cultura diferent i com, les joves, van anar superant els obstacles que es van trobar amb èxit. Les tres van animar a tothom qui ho volgués a realitzar un viatge semblant, ya que, consideren, que és una experiència enriquidora des de molts àmbits de la vida personal.
La jornada va concloure amb un debat molt interessant que va servir per compartir coneixements i experiències amb el públic que, en tot moment, es va mostrar molt participatiu.

Publicado en Noticias Plataforma Educativa, Cooperación.

Marcados con la etiqueta , , , , , .

5a festa “Somriu per la Infància”

cartell_somriuxlainfancia.2016

El pròxim 20 de mayo FEDAIA i la Fundació Port Aventura celebren una nova edició de la festa “Somriu per la Infància“. En aquest esdeveniment es posa com a protagonistes els infants i joves i, sobre todo, es posa en valor la igualtat entre infants.

Port Aventura posarà a la disposició entrades que serviran per contribuir a desenvolupar programes socials que dur a terme FEDAIA que serveixen per afavorir els infants i joves que ho necessitin.

Així que ja ho sabeu, tots podem contribuir a la millora de la vida d’un infant! Ens veiem a Port Aventura!

Aviat, FEDAIA obrirà el període per comprar les entrades solidàries, esteu atents al seu web: http://www.somriuperlainfancia.org/

Publicado en Noticias.

Marcados con la etiqueta , , , .

Estudiants de la UdG vénen a explicar la seva experiència en cooperació pel desenvolupament a Guatemala i al’Uruguai

cartell-final-xerrades

El próximo miércoles 15 de febrer a les 17 h a les oficines Garrotxa de Plataforma Educativa tres estudiants de la Universitat de Girona del grau en Educació Social compartiran experiències de les seves pràctiques en cooperació pel desenvolupament a Guatemala i al’Uruguai.

Es tracta d’una iniciativa que vol apropar la realitat d’aquests països a través del testimoni directe de tres estudiants, una ha estat a Uruguai amb l’Associació La Barca, una entitat que vetlla pels infants i adolescents en situació de vulnerabilitat i tutela, i les altres dues a Guatemala, amb el projecte EFCI Nahualá,una iniciativa que fomenta l’emprenedoria de dones joves d’entre 18 en 35 anys i d’escàs poder econòmic per tal de millorar la seva vida personal, laboral i la de les seves famílies i comunitats i compartir amb elles de primer mà, vivències i mirades d’aquesta experiència.

Aquest acte té com a objectiu sensibilitzar a les persones de la importància de la cooperació, el desenvolupament humà integral i sostenible i donar visibilitat a la tasca de defensa dels drets humans i la igualtat d’oportunitats.

Us animem a compartir l’experiència, estem segurs que us agradarà. Fins dimecres vinent!

Publicado en Noticias.

Marcados con la etiqueta , , , , , .

Forma parte de: