Pasar a contenido

Si tens la Targeta CX Catalunya Solidària ja pots votar el projecte de la Fundació Utopia-BsF!

Des d’avui i fins el 30 de juny s’obre el període per escollir quins projectes seran els beneficiaris de la 4a edició de CX Catalunya Solidària de Catalunya Caixa

CatalunyaCaixa obre des d’avui les votacions per triar els projectes beneficiaris de la 4a edició del programa Targeta CX Catalunya Solidària, una iniciativa destinada a col·laborar amb entitats sense ànim de lucre que vulguin desenvolupar projectes socials a Catalunya destinando el 0,07% de l’import de les compres realitzades amb la targeta CX Catalunya Solidària, d'abril de 2016 a març de 2017.

En aquesta nova convocatòria, tornen a ser els clients titulars d’una targeta CX Catalunya Solidària vigent qui voten el projecte, només un, que volen que sigui el beneficiari del programa. El procés de votació es durà a terme de l’1 de juny al 30 de junio de 2016 a través del lloc web del programa i per fer-ho caldrà identificar-se convenientment. Els 5 projectes amb més vots seran seleccionats com a beneficiaris dels ajuts econòmics del programa Targeta CX Catalunya Solidària en la convocatòria de 2016

D’entre les candidatures que s’han presentat volem presentar-vos la de Fundación Utopía-BsF: la ‘1a Marxa de Bicicletes per a l’Educació al Senegal', una iniciativa destinada a sensibilitzar la població més jove de Figueres sobre la justícia global i les desigualtats Sud-Nord. La marxa consistirà en dos recorreguts de 4km, i estarà oberta a la participació de joves i adolescents d’entre 13 en 16 años.

L’ acció s’organitzarà conjuntament amb els Instituts de secundària, les entitats del tercer sector i l’Ajuntament del municipi de Figueres. Es pretenen recollir entre 2.000 en 3.500 euros per a la compra i entrega de bicicletes per infants i joves sense recursos de la regió de Palmarín (Senegal).

Si ets titular d’aquesta targeta i vols fer possible el projecte ‘1a Marxa de Bicicletes per a l’Educació al Senegal’ de la Fundació Utopia-BsF, tens fins el proper 30 de juny per entrar al web de la iniciativa, registrar-te i votar!

Ajuda’ns a fer-ho possible!

CX_Solidaria

Publicado en Plataforma Educativa.

S’obre convocatòria per participar a la 9a edició del Projecte Nahual de la Fundació Utopia-BsF

El pasado 20 de abril se inició el proceso de selección para la obtención de becas y participación en el proyecto Nahual 2016.

El objetivo del Proyecto Nahual es facilitar la estancia en Catalunya durante tres meses de dos profesionales de la acción comunitaria llegados desde Guatemala, haciendo partícipe a la sociedad catalana de la realidad guatemalteca, al tiempo que participan y colaboran con grupos de trabajo y asociaciones catalanas aportando todos sus conocimientos y experiencia como profesionales y como beneficiarios de proyectos de cooperación internacional.

Las becas para el año 2016 las otorga la Fundación Utopía-BsF con la colaboración del Ayuntamiento de Girona.

Los/as candidatos/as interesados en participar deberán rellenar el formulario y enviarlo junto con la documentación adjunta correspondiente a la siguiente dirección de correo electrónico: fundacionutopia@fundacionutopia.org

El proceso de aceptación de solicitudes finaliza el 20 de Mayo. Los beneficiarios/becarios Nahual serán notificados durante el periodo del 1 una 15 de junio de 2016.

Ver: Bases de la convocatoria y Formulario de solicitud beca Nahual 2016

El darrer 20 d’abril es va iniciar el procés de selecció per a l’obtenció de beques i participació en el Projecte Nahuala 2016.

L’objectiu del Projecte Nahual és facilitar l’estada a Catalunya durant tres mesos de dos professionals de l’acció comunitària arribats des de Guatemala, fent partícip a la societat catalana de la realitat guatemalenca, al tiempo que participen i col·laboren amb grups de treball i associacions catalanes aportant tots els seus coneixements i experiència com a professionals i com a beneficiaris de projectes de cooperació internacional.

Les beques per a l’any 2016 les atorga la Fundació Utopia-BsF amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona. El procés d’acceptació de sol·licituds finalitza el 20 de mayo. Els beneficiaris/becaris Nahual seran notificats durant el període de l’1 a 15 de juny del 2016.

Veure: Bases de la convocatòria en formulari de sol·licitud beca Nahual 2016

nahual16

Publicado en Plataforma Educativa, Actividades, Fundación Utopía, Actividades Fundación Utopía, Noticias, Noticias Fundación Utopía, Internacionalización, Cooperación.

Gentis presenta el nou centre de Noves Oportunitats a Roquetes

Ayer, 4 de mayo, als cinemes de Roquetes, Fundación Privada Gentis va presentar el programa d’inserció laboral per a joves Noves oportunitats, que ja va començar a funcionar al gener. Els mateixos joves han estat els conductors de l’acte i protagonistes dels audiovisuals que s’hi van projectar. Noves Oportunitats de les Terres de l’Ebre és un dels nous centres d’aquestes característiques existents a tot Catalunya i el gestiona la Fundación Privada Gentis, una entitat especialitzada en la formació ocupacional.

Aquest centre és un programa de garantia juvenil per atendre joves de 16 una 24 años que tenen dificultats per enfrontar-se al seu projecte vital i professional. Joves que han deixat d’estudiar o no han pogut seguir i que tenen dificultats per accedir a una feina. El centre treballa a partir dels interessos i capacitats dels inscrits, els quals poden accedir-hi de forma gratuïta, ja que forma part de la cartera de serveis del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) a través del finançament del Fons Social Europeu (FSE).

Durant l’acte, la responsable de la Fundación Privada Gentis, Marta Cid, ha volgut agrair a tots els agents implicats en el projecte: “un gran repte que tenim de manera col·lectiva amb els nostres jóvens i l’èxit dependrà de tots nosaltres. Som responsables d’aportar projectes al territori que milloren l’equitat i la igualtat d’oportunitats dels nostres jóvens envers la resta del país”; Jesús Quiroga, cap de l’àrea d’Ocupació del SOC, ha demanat als jóvens que no es posen límits. “Els màxims responsables del vostre futur sereu vosaltres mateixos i ara teniu l’oportunitat, amb el suport que rebreu des del centre de fer-lo possible”, ha dit.
L’acte ha finalitzat amb el tancament de la directora del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), Mercè Garau, que ha felicitat l’entitat i les administracions participants per la seva “capacitat d’executar projectes amb esta visió de territori, apropant els serveis als centres on hi ha demanda per millorar les mancances estructurals de mobilitat que patix un territori com el vostre”.

Noves oportunitats es presenta com una alternativa que no solapa cap programa destinat als jóvens en matèria de formació ocupacional dels que estan implantats al territori. És un recurs més, afirmen, i treballa en xarxa amb la resta d’agents del territori per garantir l’èxit de joves que es troben dins del sistema, però perduts o completament fora del sistema. Actualmente, han accedit al centre un total de 90 interessats que es troben distribuïts entre: Amposta (2 grupos), Roquetes, Santa Bàrbara, Alcanar i Deltebre. Es preveu que en breu s’inicie un grup de jóvens a Tortosa, la Ràpita i la Sénia.

novesoportunitats

Publicado en Plataforma Educativa.

Infància i Família a Temps de Flors ’16

El buen dissabte, 7 de mayo de 2016 comença una nova edició de Girona, Tiempo Flors, la 61a i per 8è any consecutiu, la Fundación Infancia y Familia hi participarà amb l’elaboració d’un pati propi, cercant participar de l’activitat social i cultural de la ciutat de Girona i a través de l’art floral acostar l’acolliment familiar a la societat catalana.

El pati d’Infancia y Familia l’han preparat juntament amb els alumnes de 1r de batxillerat artístic de l’IES Sobrequés, amb qui col·labora des de fa 3 anys i estem segurs que us agradarà.

Així que us convidem a venir a veure’ns al Passatge Arqueològic, 77 de Girona, del 7 al 15 de mayo de 2016.

flors_16_v3

Publicado en Plataforma Educativa, Fundación Infancia y Familia, Actividades Fundación Infancia y Familia, Noticias, Noticias Fundación Infancia y Familia.

Carme Capdevila, Absorvalia i la Fundació Marianao guanyadors de la 4a edició dels Premis!

Hoy, 22 d'abril de 2016, hem celebrat l’acte de lliurament de la 4ª edició dels Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras que organiza Fundación Plataforma Educativa, amb més d’un centenar d’assistents i la presència destacada de la Hble. Sra. Dolors Bassa, consellera de Treball, Afers Socials i Família i de l’Il·lma. Sra. Marta Madrenas, Alcaldessa de Girona.

Durant l’acte es van fer públics els guanyadors en les categories d’emprenedoria social i innovació social. En la categoria d’Innovació es va guardonar el programa Vente Pa’ Ka’ de Fundació Marianao de Sant Boi de Llobregat, en la categoria d’Emprenedoria Social el projecte galardonat va ser ‘Absorvalia'. Els premis es van tancar amb la categoria de coresponsabilitat ciutadana, dedicats a reconèixer la trajectòria de persones o entitats.
També vam poder gaudir de la intervenció dels projectes guanyadors de l’any anterior, el proyecto de la Cooperativa Idària Carbó d’Ardenya i Gavarres i els Horts Urbans de la URV que van voler compartir els avenços i fites dels projectes i com el premi els havia ajudat a seguir endavant.

Durant l’acte, també es va presentar el nou llibre de Fundació Plataforma Educativa ‘Sota una estrella. Històries que veureu brillar’, un recull d’històries d’èxit de diferents serveis del Grup Plataforma Educativa que hem fet amb l’escriptora Mar Bosch i Oliveras i es va cloure amb l’actuació musical de la cantautora gironina Paula Grande.

Des d’aquí felicitar a tots els guanyadors i participants d’aquesta edició i agrair a tots els que ens vau acompanyar a l’acte i amb els vostre suport.

premis_PlataformaPodeu trobar més informació i imatges a
web dels Premis d’Acció Social

Publicado en Plataforma Educativa, Comunicados prensa Plataforma Educativa, Actividades, Noticias, Noticias Plataforma Educativa.

Forma parte de: