Pasar a contenido

Fundació Plataforma Educativa publica el llibre “Llegendes de Mas Ritort”

llibre004

Dolors Garcia i Cornellà, Patrícia Reyner, Mar Bosch Oliveras, Josep Llorens Muñoz, Frederic Mayol Ibáñez i Quim Haro han escrit conjuntament el llibre “Llegendes de Mas Ritort”, la nova publicació editada per Fundació Plataforma Educativa. El libro, que es presentarà per Sant Jordi, durant l’acte d’entrega dels Premis d’Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras, és un recull de contes pensats per donar a conèixer i posar en valor la feina que es realitza als serveis residencials i ha estat il·lustrat per joves usuaris dels diversos centres de les entitats del grup.

L’edició i la publicació d’aquest llibre ha estat possible gràcies al finançament de la Diputació de Barcelona i ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Tordera i la col·laboració dels professionals i usuaris del Centre Residencial d’Educació Intensiva Mas Ritort.

La presentació del llibre anirà a càrrec de Dolors Garcia i Cornellà, una de les autores que han col·laborat amb el projecte

Acte de presentació del llibre “Llegendes de Mas Ritort”
Día: Jueves, 23 d'abril de 2015
Tiempo: 12h
Lugar: CaixaForum Girona (c / Ciudadanos, 19)

Fundació Astres vendrà roses, rosers i punts de llibre per Sant Jordi

sant-jordi002
Els centres i serveis de Fundación Astros han preparat diverses activitats per al proper Sant Jordi. Els centres ocupacionals de Girona, Santa Coloma de Farners i la Residència Can Font vedran roses i petits rosers de fusta que han confeccionat. Podreu trobar les roses i els rosers a les parades de Girona (a la plaça Catalunya), a Sta. Coloma de Farners (C/ Pare Lluís Rodés) o Sant Gregori.

Per altra banda, els usuaris i professionals del centre residencial La Duna de Deltebre han preparat clauers i punts de llibre especials per a Sant Jordi. Els podreu trobar en una parada al mercat setmanal de Deltebre durant el matí i al Col•legi Riumar de la mateixa població a la tarda, on també participaran de les activitats de la jornada de portes obertes.

Els clauers i punts de llibre es poden comprar abans del 23 d’abril al centre La Ribera i a les oficines de Plataforma Educativa del carrer Garrotxa de Girona. També accepten comandes per correu electrònic.

Acte d’entrega dels Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras

llibre001
Fundación Plataforma Educativa us convida a l’acte d’entrega dels 3ers Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras a l’Emprenedoria social, la Innovació Social i la Corresponsabilitat Ciutadana. Durant l’acte tambés es presentarà el llibre “Llegendes de Mas Ritort”, editat per Fundació Plataforma Educativa, escrit per diversos autors i il·lustrat per usuaris/es dels centres de les entitats de Plataforma Educativa.

L’acte és gratuït i tindrà lloc el dijous 23 d'abril, Día de San Jorge, a les 12h al CaixaForum de Girona al carrer Ciutadans, número 19.

Trobareu més informació a la web dels Premis d’Acció Social.

Publicado en Plataforma Educativa.

Bicicletes sense Fronteres organitza una expedició solidària a l’Índia

bsf002

Bicicletas sin Fronteras organitza un viatge solidari en bicicleta a l’Índia per al proper estiu. El viatge es durà a terme en dos torns durant el mes d’agost i un tercer el mes de novembre. Les persones que s’apuntin a l’aventura viatjaran en bicicleta des de Bengaluru fins a Anantapur. Una vegada al destí, s’entregaran les bicicletes que hagin apadrinat els membres de l’expedició a nenes de la regió, per tal que puguin anar a l’escola i millorar les seves expectatives laborals.

Trobareu més informació a la web del projecte.

Concluye el proyecto EFCI Mujeres Emprendedoras de Guatemala

guate002

Este pasado fin de semana se dio por concluido el proyecto de Cooperación Internacional EFCI Mujeres Emprendedoras en el municipio de Nahual ( Guatemala ), financiado por el’Ajuntament de Girona.

El proyecto, financiado por el Ayuntamiento de Girona, ha contado con 30 mujeres participantes y un equipo formativo formado por guatemaltecos y catalanes. EFCI Mujeres Emprendedoras finaliza la tarea iniciada en el 2014 con más de 20 propuestas emprendedoras de las mujeres de las comunidades indígenas y rurales de una de las zonas más empobrecidas del país.

La coordinadora técnica del proyecto, nuestra compañera Raquel Sabater, ha trabajado estrechamente con la contraparte social en el territorio, la Asociación Swan Tinamit, y con el grupo de Codesarrollo con Guatemala, promovido desde la Asociación de Voluntariado Acciona't.

Los jóvenes voluntarios del grupo continúan investigando de fondo en Cataluña para implementar EFCI mujeres Nahual un nuevo año y también promover otros proyectos de cooperación a sus municipios de origen.

El codesarrollo es una línea de acción en cooperación internacional, en que las personas afincadas en nuestro país, pero de origen extranjero, trabajan con las instituciones del país donde viven, para colaborar en la mejora de las condiciones de vida de la población del país de donde son originarios. En este caso, el grupo de guatemaltecos que trabaja y vive en Girona se ha implicado en el desarrollo del proyecto desde su inicio y pronto promoverán nuevos proyectos enfocados a diferentes colectivos en situación de extrema vulnerabilidad en Guatemala.

Descarga la Memoria oficial del proyecto (pdf)

Publicado en Cooperación.

Forma parte de: