Pasar a contenido

29N és #GivingTuesday: un dia per donar

givingtuesday_500

Ja ha arribat el dia! I és que avui, 29 De noviembre, es celebra el #GivingTuesday, una iniciativa internacional que neix amb la intenció que, de forma global, persones d’arreu del món col·laborin en accions socials. L’objectiu és dedicar tot un dia a que tothom pugui participar en fer un món més solidari. Aquesta moviment, sorgit als Estats Units, va arribar al país l’any passat aconseguint 405.000€ que es van destinar als més de 260 projectes socials participants.

De los Fundació Utopia-Bicicletes sense Fronteres treballem en el projecte Bicicletes per a l’Educació al Senegal: una iniciativa, que duem a terme amb la comunitat rural de Palmarini que té com a objectiu entregar 200 bicicletes a nens i nenes que viuen lluny de l’escola. Aquesta distància física fa que molts d’aquests infants i joves tinguin dificultats per continuar amb la seva escolarització. En aquest context una bicicleta pot esdevenir un element clau perquè puguin desplaçar-se i recórrer aquestes distàncies per ells mateixos.

És per això que en una data tan especial, de los Fundació Utopia-Bicicletes sense Fronteresus convidem a col·laborar en el nostre projecte.

Com ho podeu fer?

• Una donacióeconòmica: Amb 70 EUR enviem una bicicleta (inclou la posada a punt de la bicicleta, l’entrega i el manteniment), pero tota aportacióés ben rebuda (1 euro, 2, EUR, 10 EUR, 20 EUR...).
    Podeufer la donació aquí
  • Organitzar un esdevenimentsolidari El formatés a les vostresmans i allò que recolliuhopodeu ingressarmitjançant el web de donació.
  • Ferdifusió de la nostra causa: si els recursos de quèdisposeusónlimitats, peròtot i aixíensvoleuajudar, podeuferdifusió del nostreprojecte, a través delsvostrescanalscompartintl’enllaç del Projecte a GivingTuesday.

Esperem que el #GivingTuesday torni a ser un èxit de solidaritat i col·colaboración.

Muchas gracias!

Publicado en Plataforma Educativa, Noticias, Noticias Plataforma Educativa, Noticias Fundación Utopía, Bicicletas sin Fronteras.

Marcados con la etiqueta , , , .

El govern organitza la primera edició de la setmana de l’acolliment família

c3343201-49ed-4368-a016-1e1bbae03ef3

Sabadell acollirà les diverses activitats programades amb l’objectiu de promocionar i divulgar aquesta mesura de protecció.

El departament de Treball, Afers Socials i Famílies, a través de l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció (ICAA) organitzarà del 28 de noviembre a 2 de desembre a Sabadell la primera edició de la setmana de l’acolliment familiar amb el suport de l’ajuntament de Sabadell i en col·laboració amb la FEDAIA i les altres entitats que treballen en l’àmbit de l’acolliment familiar a Catalunya. Les jornades volen promocionar i divulgar aquesta mesura de protecció per conscienciar a la ciutadania de la necessitat d’augmentar el nombre de famílies d’acollida a Catalunya.

Actualment a Catalunya hi ha més de 600 famílies acollidores que acullen més de 1000 infants, aún así hi ha un centenar de nens de 0 una 6 anys que segueixen vivint en centres, són grups de germans o infants amb malalties greus i diversitat funcional.
Durant la setmana, hi haurà taules informatives al carrer i una exposició temporal sobre acolliment familiar als baixos de l’Ajuntament. De la mateixa manera, el miércoles 30 de novembre a les 18h, es realitzarà una xerrada informativa sobre l’acolliment familiar a la Sala d’Actes del Casal Pere Quart i el dijous 1 de diciembre, la compañía de teatro La Familia representarà l’obra de teatre Dos familias, A l 'Auditori Pere Quart.
L’acolliment familiar és una mesura de protecció a la infància i l’adolescència i a la vegada un gest compromès de famílies que proporcionen un entorn de comprensió, acompanyament i estima a un infant que ho necessita durant un temps determinat. El Ley 14/2010, sobre els Drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència, apunta que sempre que sigui possible les mesures d’acolliment tenen preferència respecte a les altres, recomanació que deriva de la Convenció de les Nacions Unides sobre els Drets de l’infant.

Publicado en Plataforma Educativa, Fundación Infancia y Familia, Actividades Fundación Infancia y Familia, Noticias, Noticias Plataforma Educativa, Noticias Fundación Infancia y Familia.

Marcados con la etiqueta , , , .

‘Girona, ciutat solidària i cooperant’

Aquest proper dimarts, día 15 de novembre a les 20.30 hores al Cinema Truffaut es celebrarà l’estrena del documental Girona ciutat solidària i cooperant: un documental que mostra la tasca de més de tres dècades en cooperació al desenvolupament i solidaritat, duta a terme per entitats i ong’s gironines, com Fundación Utopía-BsF en Plataforma Educativa, així com del propi Ajuntament de Girona. El documental s’emmarca dins d’una campanya més àmplia d’accions que volen explicar les raons per les quals es fa cooperació des dels municipis i posar en valor la cooperació al desenvolupament.

Aquesta campanya compta amb la col·laboració de La Coordinadora d'ONG Solidàries i entre d’altres activitats es faran anuncis en premsa, la projecció d’un spot publicitari en diferents equipaments i mitjans o l’exposició Les raons de la cooperació, totes elles amb el mateix objectiu de posar en valor la cooperació al desenvolupament.

Esperamos que os guste! A nosaltres ens encanta!

0b110829-22f0-4d56-b1d3-7d473898fc83

Publicado en Plataforma Educativa, Fundación Utopía, Noticias, Noticias Plataforma Educativa, Noticias Fundación Utopía, Utopía-BsF.

Marcados con la etiqueta , , , , , .

El programa Incorpora de ‘La Caixa’ hace 10 años

Este año, el Programa Incorpora celebra els seus primers 10 anys de trajectòria, durant els quals ha possibilitat 130.081 contractes laborals a persones en situació o risc d’exclusió social, com aturats de llarga durada, personas privadas de libertad, persones amb discapacitat i víctimes de violència de gènere, entre d’altres. Una tasca que no es podria haver dut a terme sense la col·elaboración de 381 entitats socials repartides per tot el territori i gràcies a una xarxa de 770 tècnics Incorpora, que han acompanyat de forma individual cadascun dels candidats en el procés de selecció i en el dia a dia del seu nou lloc de feina.

a0879782-7224-438a-ac1b-2c3888f71b3f

Els diversos grups Incorpora del territori premiaran la tasca social de les persones, empreses i entitats col·doras del Programa en aquesta primera dècada amb la celebració de 20 actes repartits per tota la geografia catalana.

Els premis reconeixeran diverses categories:

• Empresa degana vinculada a Incorpora
  • Empresa que ha destacat pel seu alt nivell d’insercions al llarg d’aquestes 10 años.
  • Empresa implicada especialment en la millora de l’ocupabilitat dels beneficiaris.
  • Emprenedor Incorpora que hagi utilitzat alguns dels Punts d’Autoocupació
  • Reconeixement especial a la persona o organització que hagi col·laborat especialment amb el Programa Incorpora

De los Fundació Bancària “La Caixa” s’ha demanat, a les diferents entitats INCORPORA, que aportem candidats a aquests reconeixements i des de la Fundació GENTIS, entitat incorpora hem presentat la candidatura de dues empreses:

• L 'empresa surera Francisco Oller, ubicada a Cassà de la Selva a la categoria d’empresa destacada pel seu alt nivell d’insercions i
  • Cal Sastre, una botiga de regals situada a Púbol i especialitzada en detalls i souvenirs inspirats en les obres de Dalí i joieria Km. 0 en la categoria d’emprenedor INCORPORA.

L’acte d’aniversari de Girona va ser aquest passat dimarts, 8 de novembre a les instal·lacions de l’Espai Caixa de Girona i la setmana vinent us en farem un report íntegre… però mentrestant, i per anar fent boca compartim amb vosaltres la foto de família dels participants a l’acte.

Publicado en Plataforma Educativa, Fundación Gentis, Noticias, Noticias Plataforma Educativa, Noticias Fundación Gentis.

Marcados con la etiqueta , , .

11N: acte de cloenda per acomiadar la 3a edició d’EFCI Dones emprenedores

invi_GRN

El propio divendres 11 de novembre a les 10h a la Coma-Cros es celebrarà l’acte de cloenda de la 3a edició d’EFCI Dones Emprenedores, un projecte que durant 9 mesos ha acompanyat a un grup de dones de la comarca del Gironès, en els seus projectes de vida i el seus futurs laborals i on les participants presentaran els resultats d’aquest treball.
En aquesta nova edició, hem comptat amb la participació de 23 dones, de diverses procedències, cultures i expectatives que han fet una formació integral de 60 hores presencials que han complementat amb sessions personalitzades de tutoria que els han ajudat a créixer i a empoderar-se. Durant l’acte de cloenda algunes de les participants presentaran els resultats d’aquesta feina que volen ser el punt de partida d’un nou futur i compartiran amb les persones assistents, la seva experiència EFCI.

A més de les experiències i projectes de les participants, l’acte comptarà amb una intervenció especial: l’Eulàlia Tum, participant d’EFCI Guatemala que aquest any està becada a Girona pel projecte Nahual, farà una breu intervenció on ens relatarà què ha suposat per ella formar part del projecte EFCI Dones i com aquest, ha canviat la seva realitat.

Des d’aquí volem felicitar a totes les participants pels seus projectes i a tots els i les professionals que hi han participat i ho han fet possible.

Publicado en Plataforma Educativa, Noticias Plataforma Educativa, Actividades Plataforma Educativa, EFCI Dones.

Marcados con la etiqueta , , .

Forma parte de: