Pasar a contenido

Premios Acción Social: Entrevistem a Vente Pa’ Ka’ “Premi innovació social ’16”

_MG_7317

L’equip del projecte d’oci nocturn de Sant Boi, Vente Pa’ Ka’, ens ha permès entrevistar-los per conèixer una mica més el seu projecte i també com els hi va ara que fa quasi un any que van guanyar el guardó d’Innovació Social parte Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras.
Aquesta acció duta a terme per joves i destinada a joves està beneficiant, des de fa molt temps, a la població de Sant Boi de Llobregat. L‘equip que gestiona les activitats està molt content de veure com el seu projecte creix any rere any.

Coneixeu tots els detalls de l’entrevista al blog dels Premis Acció Social: clica!

Publicado en Plataforma Educativa, Noticias, Noticias Plataforma Educativa.

Marcados con la etiqueta , , , , , .

Incuba Dones Barcelona dóna el tret de sortida a la formació!

Ayer, Miércoles 15 de marzo, es va celebrar la inauguració de la primera edició d’Incuba Dones Barcelona en la sede de Fundación Gentis de Vila Olímpica, Barcelona.
L’acte inaugural va comptar amb la presència de la Directora Tècnica de Fundación Plataforma Educativa, Raquel Sabater i la responsable tècnica del projecte Maria Barriel. Además, de les dues cares més visibles sobre el terreny de la iniciativa: la Maria Quintero, coordinadora, i Lilian Canté, responsable de l’elaboració del pla pedagògic.
2eababeb-0a09-4ce9-9dcb-1beb90353885
En motiu de la inauguració, algunes de les participants inscrites en el projecte van assistir a l’acte de la inauguració d’un curs que els hi servirà per posar en marxa les seves idees emprenedores. Maria Quintero i Lilian Canté va explicar als assistents més detalls de la formació així com la metodologia que caracteritza aquesta formació.
Durant la jornada es va oferir un “pica-pica” a tots els assistents que va servir per crear relacions entre el públic, les participants del curs i les responsables del projecte. Finalmente, es va acabar l’acte amb una activitat conjunta que va servir per incentivar la cohesió del grup.
El curs començarà el pròxim dimecres dia 22 de marzo, aún así, si esteu interessades, encara sou a temps a apuntar-vos!

Publicado en Actividades Fundación Utopía, Noticias, Noticias Plataforma Educativa, Actividades Plataforma Educativa, Noticias Fundación Utopía.

Marcados con la etiqueta , , , , .

Es posa en marxa l’Ateneu Cooperatiu de les Terres de l’Ebre

Fundación Gentis en Fundación Astros, juntament amb els Ajuntaments d’Amposta en Ulldecona i la cooperativa de treball Cresol, han creat el nou Ateneu Cooperatiu de les Terres de l’Ebre. L’objectiu d’aquest nou ateneu és crear sinergies, compartir coneixements i expandir la cultura de l’economia social.
El programa que s’ha posat en marxa a les Terres de l’Ebre pretén crear una quinzena de noves cooperatives i entre 30 en 40 llocs de treball fins a principis del 2018. Jaume Castellà, representant de la nova organització, ha detallat que una de les funcions de l’Ateneu és: explicar com és l’economia social i com funciona a les empreses i persones del territori perquè també s’hi afegeixin.
Com recordareu, fa uns dies també es va presentar l’Ateneu Cooperatiu de Girona, entre otras, això es deu que el Departamento de Trabajo finança aquestes iniciatives per aconseguir crear 10 ateneus al territori català per tal de crear un teixit cooperatiu que servirà per compartir coneixements i fer créixer el model d’economia social.

Clica a la imatge per veure el vídeo de la notícia!

ateneu

Publicado en Noticias.

Marcados con la etiqueta , , , , .

La Taula del Tercer Sector té presència per primer cop al Mobile World Congress

MWC_006

El passat 2 de marzo, la Taula del Tercer Sector va aprofitar la seva participació al Mobile Word Congress per presentar les conclusions d’un estudi que realitza un diagnòstic de la distància que hi ha entre les noves tecnologies i les persones en risc d’exclusió social i les necessitats d’aquest sector en noves tecnologiecon. Entre les prioritats de futur, es va destacar que cal més formació digital dels professionals i la necessitat d’acostar les empreses del sector tecnològic a les necessitats del Tercer Sector, desenvolupant noves aplicacions i avaluar l’impacte dels nous processos de les entitats en aquest àmbit.

Esta es la primera ocasió que el tercer sector té la oportunitat de participar a la gran fira de telefonia mòbil i mobilitat de la capital catalana, “un pas que – en paraules de la H. Sra. Dolors Bassa, Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies – ha de servir per apropar la tecnologia a les persones i a fer una societat més igualitària”.

Publicado en Noticias.

Marcados con la etiqueta , , .

Absorvalia: un producte per facilitar la vida a les persones amb incontinència guanya els Premis Acció Social

IMG_7539

L’originalitat, la utilitat i la capacitat cobrir una necessitat social són les característiques que van portar a Absorvalia a guanyar la categoria d’Emprenedoria Social dels Premis Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras del 2016.

Els seus fundadors, ens han explicat amb una entrevista que, Absorvalia, va destacar per ser un projecte que dissenya i produeix productes pensats per casos d’incontinència per a totes les edats. Gràcies a aquest públic tan ampli, poden cobrir una necessitat que fins ara, les empreses convencionals, no havien cobert, dit d’una alta manera, abans d’Absorvalia no es trobaven productes d’incontinència per a persones adultes que per causes patològiques o psicològiques en pateixen. Segons els fundadors del projecte “ la idea és crear productes que facilitin i permetin fer una vida el més normal possible a usuaris, familias, docents i professionals relacionats directament amb els usuaris”. Per altra banda, el que també fa especial aquesta acció és que tots els seus productes ” comporten una important reducció de residus difícilment degradables a diferència dels productes d’un sòl ús”. Así pues, aquesta idea ha aconseguit millorar la qualitat de vida de molts dels seus usuaris, ja que s’han adaptat a la necessitat que tenen moltes persones adultes.

IMG_20160817_143336

L’equip del projecte ens han explicat que el guardó d’Emprenedoria Social va significar ” un impuls, un ressò, un reconeixement a nivell personal i prestigi de la marca Absorvalia” cosa que els ha servit com a carta de presentació des de llavors. Començant el projecte sense cap tipus de finançament i aportant recursos des de les pròpies butxaques, guanyar els va permetre continuar creant nous prototips que tenien en ment, pero, fins aleshores, no s’havien posat en marxa per falta de finançament.

Absorvalia és un projecte viu que està intentant consolidar-se a l’Estat espanyol i que té com a objectiu arribar a altres països europeus.

Si voleu llegir l’entrevista sencera, ho podeu fer clicant a aquest enlace.

Publicado en Plataforma Educativa, Noticias, Noticias Plataforma Educativa.

Marcados con la etiqueta , , , .

Forma parte de: