Pasar a contenido

S’inaugura la 3a edició d’EFCI Dones Emprenedores Nahualá

El passat dilluns 4 de setembre es va inaugurar la tercera edició del projecte EFCI Dones Emprenedores Nahualá, una iniciativa finançada per l’ACCD que ofereix formació i capacitació a dones indígenes d’entre 18 en 60 anys amb escàs poder socioeconòmic que estiguin motivades per formar-se i millorar les seves condicions de vida,i alhora vetllin pel seu propi desenvolupament personal i laboral, el de les seves famílies i la seva comunitat. Desenvolupant els seus talents, potencialitats internes i fomentant les seves capacitats creatives s’apoderen socialment i aquest apoderament suposa desenvolupar i exercir la seva autonomia com a agents de canvi social i subjectes actius del propi procés de transformació personal per assolir el seu projecte de vida personal, laboral i comunitari.

El mètode EFCI es porta a la pràctica a través de 30 tallers formatius vivencials i participatius que es divideixen en mòduls, i un acurat seguiment dels projectes emprenedors de les dones.
Aquesta 3a edició del projecte cuenta con 26 dones indígenes, que han iniciat la formació amb una gran motivació i empenta per millorar les seves condicions de vida i els del seu voltant. D’aquestes, 21 resideixen a una comunitat rural anomenada Tzam Q´a´am, ubicada al municipi de Nahualá i les cinc restants pertanyen a llogarets pròxims a Nahualá.

La formació que finalitzarà el proper mes de desembre de 2017, s’està realitzant a la seu de la ONG Swan Tinamit, contrapart local de la nostra entitat en el marc d’aquest projecte.

Publicado en Cooperación, EFCI Dones, Plataforma Educativa, tercer sector, Utopía-BsF.

Compte enrere pel 10è Nahual

Per 10è any consecutiu, la Fundación Utopía-BsF en Plataforma Educativa desarrollan el Projecte Nahuala, una iniciativa que facilita la estancia en Cataluña durante 3 meses a profesionales guatemaltecos formados en Facilitación de Procesos de Creatividad e Innovación y fomentar un intercambio profesional y personal con los profesionales sociales y comunitarios catalanes.

La 10a edició començarà aquest proper mes de setembre i comptarà amb la participació de dues noves formadores la Tomasa Guarchaj, d’origen guatemalenc: i la Yesenia Cerda, d’origen nicaragüenc activistes pro Drets Humans i en especial dels drets de les dones d’origen indígena.

Les becades d’aquest 10è Nahual, faran una estada de tres mesos, de setembre a desembre de 2017, durant la qual, realitzaran diverses activitats i tallers basades la creativitat i la innovació social com a motor de desenvolupament humà integral i sostenible i com a eina de canvi i transformació social, en diferents Centres Cívics de la ciutat Girona i del municipi de Salt, així com en d’altres equipaments de titularitat pública d’aquestes localitats.

El projecte Nahual és un projecte consolidat i de prestigi a Girona i a Salt, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Girona.

Publicado en participación, Plataforma Educativa, tercer sector, Utopía-BsF.

Anna Sunyer entrevista del mes de la taula del tercer sector

Aquest mes de juliol la Taula del Tercer Sector ha escollit a Anna Sunyer i Daimon com a protagonista del cicle d’entrevistes mensual per tal de fer un exhaustiu repàs del moment actual que de l’aplicació de la llei d’infància que es va posar en funcionament fa 7 años.

Durant l’entrevista la coordinadora de PINCAT fa un repàs de com ha anat evolucionant la plataforma que pretén donar veu als infants aglutinant tot d’entitats que vetllen pels seus drets, així com dels passos que des l’entitat es donen per a vetllar per aquests drets.
En este sentido, ha destacat les properes jornades que es celebraran el 20 De noviembre, en motiu del Dia Mundial dels Drets de la Infància i una segona centrada en com garantir millor els drets dels infants en el nous escenaris constitucionals que es postulen.

L’entrevista conclou amb un repàs del moment actual que es viu en el terreny legislatiu en què l’aplicació de la llei, destaca l’entrevistada, es troba encara aplicada de forma molt incipient tot i els anys que fa des que es posar en vigor.

Podeu consultar l’entrevista complerta aquí

Publicado en participación, Plataforma Educativa, tercer sector.

El 16 de juliol s’inaugura ‘El Rebost’ de Can Moragues

El propio 16 de juliol s’inaugura ‘El Rebost de Can Moragues' un espai de venda i degustació de varietats locals per a facilitar la compra i coneixement de la biodiversitat agrària cultivada i la seva degustació en plats senzills que facilitin al ciutadà una experiència completa amb els productes disponibles. L’espai disposarà de productes de varietats locals de les finques en custòdia així com altres productes de projectes sòcio-ambientals del territori d’Alt Valor Natural i altres productes com a suport amb la intenció de cobrir una compra bàsica alimentària d’una família mitjana del país. A més també es vol incentivar nous productors en custodia per augmentar la varietat de productes a la venda a la botiga i explorar nous productes de producció a l’Obrador de melmelades.

Aquest projecte està impulsat per la Fundació Emys en col·laboració amb la Fundación Astros, l’Ajuntament de Riudarenes i la Generalitat de Catalunya. Tant la Fundació Emys com la Fundació Astres tenen un compromís en assegurar que el màxim personal del projecte sigui de col·lectius desafavorits del territori assegurant així la sostenibilitat social del projecte, a més a més de l’ambiental. Els beneficiaris d’aquest projecte seran, para muchos, els treballadors de col·vos desfavorecidos, els agricultors en custòdia de la Fundació Emys, altres agricultors en entrar en custòdia o en la producció ecològica d’Alt Valor Natural.

Publicado en Fundación Astros, Noticias Fundación Astros, participación, Plataforma Educativa, tercer sector.

Plataforma Educativa membre de la Xarxa Gironina per a la reforma horària

Plataforma Educativa, Eurofirms, Hipra, Alucteman, el col·legi d’Enginyers Tècnics, Egg Gastronomia i Codi Estudi són les últimes incorporacions a la Xarxa Gironina per a la Reforma Horària, que ja compta amb 20 organitzacions compromeses amb la reforma horària, i amb l’objectiu d’arribar a 30 entitats que intercanviaran bones pràctiques en l’àmbit dels horaris i la gestió del temps.

La Xarxa és una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de Girona i formada per empreses compromeses amb l’impuls de la reforma horària. Dins del marc de l’Agència de Promoció Econòmica, aquest projecte té com a objectiu facilitar una millor gestió del temps i la compaginació de la vida laboral, familiar i personal per afavorir la productivitat i un clima de confiança que beneficiï tant l’empresa com les persones que hi treballen, i contribueixi a la millora de la qualitat de vida de les persones de la ciutat.

Plataforma Educativa, s’ha adherit a aquesta xarxa en línia amb la seva tasca de millora contínua i d’oferir als seus treballadors/es les millors condicions possibles per a què duguin a terme la seva activitat professional i fer-les el més compatibles possible amb la seva vida familiar i personal.

Publicado en Noticias Plataforma Educativa, participación, Plataforma Educativa.

Forma parte de: