Pasar a contenido

Gentis presenta el nou centre de Noves Oportunitats a Roquetes

Ayer, 4 de mayo, als cinemes de Roquetes, Fundación Privada Gentis va presentar el programa d’inserció laboral per a joves Noves oportunitats, que ja va començar a funcionar al gener. Els mateixos joves han estat els conductors de l’acte i protagonistes dels audiovisuals que s’hi van projectar. Noves Oportunitats de les Terres de l’Ebre és un dels nous centres d’aquestes característiques existents a tot Catalunya i el gestiona la Fundación Privada Gentis, una entitat especialitzada en la formació ocupacional.

Aquest centre és un programa de garantia juvenil per atendre joves de 16 una 24 años que tenen dificultats per enfrontar-se al seu projecte vital i professional. Joves que han deixat d’estudiar o no han pogut seguir i que tenen dificultats per accedir a una feina. El centre treballa a partir dels interessos i capacitats dels inscrits, els quals poden accedir-hi de forma gratuïta, ja que forma part de la cartera de serveis del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) a través del finançament del Fons Social Europeu (FSE).

Durant l’acte, la responsable de la Fundación Privada Gentis, Marta Cid, ha volgut agrair a tots els agents implicats en el projecte: “un gran repte que tenim de manera col·lectiva amb els nostres jóvens i l’èxit dependrà de tots nosaltres. Som responsables d’aportar projectes al territori que milloren l’equitat i la igualtat d’oportunitats dels nostres jóvens envers la resta del país”; Jesús Quiroga, cap de l’àrea d’Ocupació del SOC, ha demanat als jóvens que no es posen límits. “Els màxims responsables del vostre futur sereu vosaltres mateixos i ara teniu l’oportunitat, amb el suport que rebreu des del centre de fer-lo possible”, ha dit.
L’acte ha finalitzat amb el tancament de la directora del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), Mercè Garau, que ha felicitat l’entitat i les administracions participants per la seva “capacitat d’executar projectes amb esta visió de territori, apropant els serveis als centres on hi ha demanda per millorar les mancances estructurals de mobilitat que patix un territori com el vostre”.

Noves oportunitats es presenta com una alternativa que no solapa cap programa destinat als jóvens en matèria de formació ocupacional dels que estan implantats al territori. És un recurs més, afirmen, i treballa en xarxa amb la resta d’agents del territori per garantir l’èxit de joves que es troben dins del sistema, però perduts o completament fora del sistema. Actualmente, han accedit al centre un total de 90 interessats que es troben distribuïts entre: Amposta (2 grupos), Roquetes, Santa Bàrbara, Alcanar i Deltebre. Es preveu que en breu s’inicie un grup de jóvens a Tortosa, la Ràpita i la Sénia.

novesoportunitats

Publicado en Plataforma Educativa.

Infància i Família a Temps de Flors ’16

El buen dissabte, 7 de mayo de 2016 comença una nova edició de Girona, Tiempo Flors, la 61a i per 8è any consecutiu, la Fundación Infancia y Familia hi participarà amb l’elaboració d’un pati propi, cercant participar de l’activitat social i cultural de la ciutat de Girona i a través de l’art floral acostar l’acolliment familiar a la societat catalana.

El pati d’Infancia y Familia l’han preparat juntament amb els alumnes de 1r de batxillerat artístic de l’IES Sobrequés, amb qui col·labora des de fa 3 anys i estem segurs que us agradarà.

Així que us convidem a venir a veure’ns al Passatge Arqueològic, 77 de Girona, del 7 al 15 de mayo de 2016.

flors_16_v3

Publicado en Plataforma Educativa, Fundación Infancia y Familia, Actividades Fundación Infancia y Familia, Noticias, Noticias Fundación Infancia y Familia.

Carme Capdevila, Absorvalia i la Fundació Marianao guanyadors de la 4a edició dels Premis!

Hoy, 22 d'abril de 2016, hem celebrat l’acte de lliurament de la 4ª edició dels Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras que organiza Fundación Plataforma Educativa, amb més d’un centenar d’assistents i la presència destacada de la Hble. Sra. Dolors Bassa, consellera de Treball, Afers Socials i Família i de l’Il·lma. Sra. Marta Madrenas, Alcaldessa de Girona.

Durant l’acte es van fer públics els guanyadors en les categories d’emprenedoria social i innovació social. En la categoria d’Innovació es va guardonar el programa Vente Pa’ Ka’ de Fundació Marianao de Sant Boi de Llobregat, en la categoria d’Emprenedoria Social el projecte galardonat va ser ‘Absorvalia'. Els premis es van tancar amb la categoria de coresponsabilitat ciutadana, dedicats a reconèixer la trajectòria de persones o entitats.
També vam poder gaudir de la intervenció dels projectes guanyadors de l’any anterior, el proyecto de la Cooperativa Idària Carbó d’Ardenya i Gavarres i els Horts Urbans de la URV que van voler compartir els avenços i fites dels projectes i com el premi els havia ajudat a seguir endavant.

Durant l’acte, també es va presentar el nou llibre de Fundació Plataforma Educativa ‘Sota una estrella. Històries que veureu brillar’, un recull d’històries d’èxit de diferents serveis del Grup Plataforma Educativa que hem fet amb l’escriptora Mar Bosch i Oliveras i es va cloure amb l’actuació musical de la cantautora gironina Paula Grande.

Des d’aquí felicitar a tots els guanyadors i participants d’aquesta edició i agrair a tots els que ens vau acompanyar a l’acte i amb els vostre suport.

premis_PlataformaPodeu trobar més informació i imatges a
web dels Premis d’Acció Social

Publicado en Plataforma Educativa, Comunicados prensa Plataforma Educativa, Actividades, Noticias, Noticias Plataforma Educativa.

22 abril: Cerimònia entrega Premis d’Acció Social Maria Figueras i Mercè Bañeras ’16

Ens plau anunciar-vos que el proper 22 d'abril, vigília de sant Jordi, ha 12:00h celebrarem l’acte d’entrega de la 4a edició dels Premis d’Acció Social Mercè Bañeras i Maria Figueras que organiza Fundación Plataforma Educativa al CaixaForum de Girona (C/ Ciutadans, 19 de Girona).

Aquesta 4a edició, ha tornat a ser un èxit de convocatòria en les 3 categorías: Innovació Social, Emprenedoria Social i Corresponsabilitat Ciutadana, tant pel nombre de candidatures presentades com per la qualitat d’aquestes. La resolució del jurat no ha estat una tasca gens fàcil, ja que el nivell dels candidats cada vegada és més elevat. Pero este viernes 22, a partir de les 12h, s’acaba l’espera i, es faran públics els guanyadors de cada categoria i se’ls entregaran els premis corresponents.
L’acte comptarà, a més dels candidats als premis i de la Maria i la Mercè, amb la presència de la Hble. Sra. Dolors Bassa, consellera de Treball, Afers Socials i Família i de l’Il·lma. Sra. Marta Madrenas, Alcaldessa de Girona.

Además, gaudirem de la presentació del llibre “Sota una estrella. Històries que veureu brillar”, un llibre amb històries de vida de persones ateses a diferents serveis del grup Plataforma Educativa i l’actuació de la cantant Paula Grande.
Des d’aquí reiterem la felicitació a tots els candidats per la bona feina i convidar-vos a tots a acompanyar-nos a l’acte.

invitacio_autoritat_rast3

Publicado en Plataforma Educativa, Actividades, Noticias, Noticias Plataforma Educativa, Actividades Plataforma Educativa, Cooperación.

16 d'abril: 3r Fòrum Social Català a Girona

FSCat16
Ayer, es va presentar en societat la 3a edició del Fòrum Social Català de Girona (FSCat) que es celebrarà a Girona el proper 16 d'abril. Este año, el fòrum comptarà amb la participació de 37 entitats de les comarques gironines provinents de diferents àmbits –cooperación internacional, lluita sindical, tercer sector, món ecologista, solidaridad, economía social, igualtat de gènere i mitjans de comunicació.
Una de les novetats de la edició és la convocatòria d’una marxa reivindicativa i lúdica que començarà a les deu del matí a la plaça Independència i que recorrerà els principals carrers de la ciutat fins a arribar a la biblioteca Carles Rahola, on es llegirà el manifest i començaran les diferents taules de debat, activitats i la fira solidària. Una de les taules d’experiència comptarà amb la participació de la Fundación Utopía, entitat membre del grup Plataforma Educativa.

La jornada, que tiene como objectiu crear un espai on es concretin línies de treball per a la transformació social, començarà amb un debat sobre les alternatives al capitalisme, en què participaran l’economista Miren Etxezarreta i les sociòlogues Sandra Ezquerra i María Jesús Izquierdo. La resta de debats giraran al voltant dels temes següents: el canvi climàtic i l’impacte socioambiental, el dret a la informació –amb la participació del periodista David Fernàndez-, la gestió de l’aigua a Catalunya, les desigualtats i les polítiques d’asil. El Fòrum també comptarà amb un dinar solidari organitzat per l’Escudella Solidària que té un cost de 7€/moneda solidària. Aquells de vosaltres que vulgueu, podeu adquirir els tiquets, fins el dimecres 13 d'abril, a diferents punts de venda: el Forn, l’Escudella Solidària, la Coordinadora d’ONG Solidàries, la botiga d’Intermón Oxfam i la llibreria les Voltes.

Nos hi esperem!
Més informació del FSCat ’16:

Publicado en Plataforma Educativa, Actividades, Fundación Utopía, Actividades Fundación Utopía, Noticias, Cooperación.

Forma parte de: