Pasar a contenido

Seguim al nou espai informatiu de Plataforma Educativa

Benvolguts/benvolgudes,

A partir d’ara aquest blog no publicarà novetats. Podreu seguir tota l’actualitat de les diferents entitats de Plataforma Educativa al nostre nou espai web .

D'altra banda, podeu consultar les entrades publicades fins a dia d’avui en aquest espai que es mantindrà obert a tall informatiu.

Fins ara!

Publicado en Plataforma Educativa.

El CRAE Lo Carrilet de Fundació Resilis amb la repoblació de fauna autòctona

L’Ana i la Mercè, educadores responsables d’organitzar aquesta activitat que vincula els infants i adolescents del CRAE Lo Carrilet amb el seu entorn natural, ens fan arribar el testimoni d’un dia molt especial per a ells.

______________________________________________________________________

RESPIRANT LA NATURA

_______________________________________________________________________

El domingo 18 de febrer els infants i adolescents del CRAE Lo Carrilet de Tortosa, gestionat per la Fundació Resilis van participar en una activitat de repoblació de fauna autòctona, dintre del Projecte socioeducatiu “Respiro la Natura”.

“Els propis infants han pogut veure, tocar i deixar en llibertat una de les espècies d’aus més emblemàtiques de la comarca.”

Aquesta era la segona part d’una activitat relacionada directament amb la fauna del territori, inicialment es va visitar una exposició d’animals dissecats per tal de conèixer les espècies d’aus més característiques que viuen en l’entorn i, en aquesta última ocasió, els propis infants han pogut veure, tocar i deixar en llibertat una de les espècies d’aus més emblemàtiques de la comarca, la perdiu.

Per a les educadores que han organitzat, aquesta activitat ha estat un plaer veure l’alegria. La participació i la implicació que reflectien les cares dels infants i adolescents participants en aquesta activitat es podia intuir i respirar, així com l’estat de benestar que els produïa el fet de tocar les perdius amb les seves mans i, aún más, el fet de poder contribuir a deixar-les en llibertat.

Aquesta activitat ha estat possible gràcies a la coordinació amb l’agent rural Jose Morales, al qual tots els infants i adolescents participants li han agraït la seva col·colaboración. Així mateix li han demanat de poder participar en més activitats similars a aquesta. L’agent va recollir la seva petició i els va ssegurar que en un parell de mesos els avisaria per a repoblar conills. Ho esperen amb alegria.

Publicado en Actividades Fundación Resilis.

Marcados con la etiqueta .

Voluntaris del CRAE Lo Carrilet de la Fundació Resilis a la calçotada solidària a Tortosa

L’Associació de Familiars de Malalts amb Alzheimer de les Terres de l’Ebre (Afate), va organitzar per aquest dissabte, 10 de marzo, una calçotada solidària a Tortosa.

Els actes van començar a les 12 del migdia al parc municipal Teodor González amb jocs, música i sorteigs d’obsequis que van cedir els col·Socios. El CRAE Lo Carrilet (Fundación Resilis) com a membre dels Voluntaris de “La Caixa” va participar en aquesta jornada.

Van exercir com a voluntaris durant els actes previs al dinar: uns ajudaven a preparar els calçots i d’altres ajudaven a d’altres voluntaris que organitzaven els jocs i els sortejos. A l’hora de dinar, això si, tots a menjar calçots!

Va ser una jornada molt divertida i on els infants i adolescents participants van poder informar-se de les accions que les associacions fan per recaptar diners destinats als malalts i les seves famílies.

Publicado en Actividades Fundación Resilis.

Marcados con la etiqueta , .

Xerrada sobre cooperació Internacional

El passat 7 de marzo, els i les estudiants de l’UdG del Grau d’Educació Social assistiren a una xerrada de Fundación Utopía-BsF on es va parlar de la cooperació internacional.

Concretamente, va versar entorn del projecte EFCI Dones NAHUALÀ i de la possibilitat que ofereix el projecte de realitzar pràctiques internacionals per de la defensa dels drets humans.

Así mismo, es va parlar de la importància de realitzar accions de sensibilització i d’Educació al Desenvolupament en el marc del projecte Nahual.

Finalmente, l’alumnat d’últim crus de grau, treballaren una activitat de reflexió critica amb les participants del projecte Nahual de l’any 2017, Yesenia i Tomasa, via online.

Per a l’any en curs està previst realitzar pràcticums internacionals amb l’alumnat d’Educació Social, a més de realitzar un taller participatiu en matèria de creativitat i innovació dins del marc del projecte Nahual.

Publicado en Actividades Fundación Utopía, Cooperación, desenvolupament, EFCI Dones, Nahual.

Marcados con la etiqueta , , .

Xerrada debat sobre el projecte “Bicicletes per l’educació”

En el marc del projecte Bicicletes per l’educació Albert Rosa gerent i Arnau Taberner tècnic de la Fundació Utopia Bsf, van realitzar una xerrada debat en el centre cívic Creu de la mà de la ciutat de Figueres.

L’acte es va realitzar amb la voluntat de ser un intercanvi d’experiències de cooperació enriquidor per a la ciutat i, vez, una acció de difusió del projecte que la Fundació Utopia BsF porta a terme. Es decir: l’entrega de bicicletes solidàries al Senegal per escurçar les llargues distàncies dels escolars respecte els seus centres educatius.

La xerrada va tenir com a punt culminant la connexió en directe amb Romà Boulé, director del projecte, des de la seva llar al Senegal. Así, Boulé va poder parlar cara a cara amb els veïns de Figueres, resolent els seus dubtes i compartint la seva inestimable experiència vivencial a la zona.

Bicicletes per a l’educació es complementa amb l’exposició “Amb ulls de palmarin” que podreu visitar fins a finals d’Abril al centre cívic Creu de la mà de Figueres.

Publicado en Cooperación, desenvolupament, Fundación Utopía, Utopía-BsF.

Marcados con la etiqueta .

Forma parte de: